قائم مقام وزیر بهداشت:

بیمارستان‌ها مکلف به تسویه حساب کامل در زمان ترخیص هستند/ در صورت سهل‌انگاری شهروندان به روسای بیمارستان‌ها مراجعه کنند

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۵:۴۵:۲۷
کد خبر: ۸۰۱۵۱۵
بیمارستان‌ها مکلف به تسویه حساب کامل در زمان ترخیص هستند/ در صورت سهل‌انگاری شهروندان به روسای بیمارستان‌ها مراجعه کنند
بیمارستان، چه دولتی و چه غیردولتی، باید همان روز که بیمار ترخیص می‌شود، تسویه حساب کامل را انجام دهند. اگر در این میان موارد استثنائی وجود داشته باشد، این افراد می‌توانند به رئیس بیمارستان مراجعه کرده و درخواست رسیدگی کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برخی از شهروندان گلایه دارند بیمارستان‌ها در زمان ترخیص، تسویه حساب کامل انجام نمی‌دهند و بخشی از مبلغ پیش پرداخت بیماران را به بهانه انجام حساب و کتاب دقیق‌تر نگه می‌دارند. از آنجا که برای بسیاری از بیماران امکان مراجعات بعدی و پیگیری موضوع وجود ندارد، به اجبار از این مبلغ چشم‌پوشی می‌کنند. ظاهرا این مسئله در حال تبدیل به روال عادی بیمارستان‌ها شده است. اما قائم‌مقام وزیر بهداشت با موردی خواندن این مسئله به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا توضیحاتی ارائه کرد.

ایرج حریرچی در مورد دریافت ودیعه درمان توسط بیمارستان‌ها گفت: معمولا در زمان بستری شدن، به ویژه در بیمارستان‌های خصوصی، با فرمولی که وجود دارد، محاسباتی انجام می‌شود که هزینه احتمالی مورد مراجعه چقدر است و بر همان مبنا پولی را به عنوان ودیعه دریافت می‌کنند. زمان ترخیص بیمار باید تسویه حساب کامل صورت گیرد. در برخی از موارد که ممکن است آزمایشات یا اقدامات خاصی انجام شده یا برخی از محاسبات هزینه، کامل نشده باشد، ممکن است چند روزی تکمیل پرونده به طول بیانجامد و تسویه حساب کامل چند روزی به تعویق بیفتد.

وی افزود: در این موارد توصیه ما این است که بیمارستان، چه دولتی و چه غیردولتی، همان روز که بیمار ترخیص می‌شود، تسویه حساب کامل را انجام دهند. اگر در این میان موارد استثنائی وجود داشته باشد یا حسابداری بیمارستان اعلام کند زمان بیشتری برای انجام محاسبات نیاز دارد و امکان مراجعه بعدی برای بیمار وجود نداشته باشد، این افراد می‌توانند به رئیس بیمارستان مراجعه کرده و درخواست رسیدگی کنند که  باید با دستور مستقیم رئیس بیمارستان این کار در اسرع وقت انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز