رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب اعلام کرد:

آمار تصادفات منجر به فوت ۹ ماهه سال ۹۷ تهران

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۹:۳۴:۵۱
کد خبر: ۸۰۲۰۷۲
آمار تصادفات منجر به فوت ۹ ماهه سال ۹۷ تهران
۴۳ درصد متوفیان حوادث رانندگی عابرین پیاده و ۳۹ درصد متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران و ۱۸ درصد مربوط به خودروها می باشد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا،  رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب در تشریح تصادفات منجر به فوت ۹ ماهه سال ۹۷ سطح معابر شهری تهران بزرگ اعلام نمود که ۴۳ درصد متوفیان حوادث رانندگی عابرین  پیاده و ۳۹ درصد متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران  و ۱۸ درصد مربوط به خودروها می باشد.

سرهنگ احسان مومنی اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد متوفیان مذکر و ۱۰ درصد مونث می باشند  که حدود ۴۰ درصد متوفیان با سن بالای ۵۰ سال و حدود ۲۶ درصد با سن بالای ۱۸ الی ۳۰ سال می باشند و در ادامه فرمودند بیشترین زمان وقوع تصادفات در ۹ ماهه سالجاری  از ساعت ۱۲ الی ۱۶ بوقوع پیوسته است.

سرهنگ مومنی در جهت کاهش حوادث رانندگی به کلیه کاربران ترافیکی توصیه نمود: با توجه به شرایط جوی ماه های پایانی سال و همچنین افزایش تردد شهروندان جهت خرید ایام شب عید در سطح معابر شهری تهران رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را سر لوحه خود قرار داده و با صبر و حوصله و احتیاط بیشتر رانندگی نمایند و همیشه مراعات عابرین پیاده را داشته باشند و با سرعت مجاز در سطح معابر حرکت نمایند که در صورت بروز حادثه بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را کنترل نمایند.

 عابرین پیاده هنگام عبور از عرض معابر از پل های هوایی و محل های خط کشی شده استفاده نمایند و از دویدن و ورود ناگهانی به سطح معابر خودداری کنند و همچنین در ساعات تاریکی هوا از محل هایی که دارای روشنایی کافی می باشد عبور نمایند.

 موتورسیکلت سواران در زمان لغزنده و نامساعد بودن شرایط جوی از حرکت و تردد در سطح معابر خودداری کنند و در حین رانندگی از کلاه ایمنی استفاده نمایند و با توجه به تاریک شدن زودتر هوا با چراغ روشن جهت بهتر دیده شدن در سطح معابر تردد نمایند.

سرهنگ مومنی در خاتمه اظهار امیدواری نمود:  با  رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط شهروندان روزهای خوب و بدون حادثه را تجربه نمایند و با رعایت اصول ایمنی در رانندگی شاهد کاهش حوادث رانندگی و سفرهای بی خطر در سطح معابر تهران باشیم.

 

نظر شما