معاون وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

تندگویان : دولت تدبیروامید در پرداخت وام ازدواج عملکرد بی‌نظیری دارد/ در شبکه سازی تشکل های کارآفرینی موفق بوده ایم

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۰:۳۶:۲۸
کد خبر: ۸۰۲۱۸۰
تندگویان : دولت تدبیروامید در پرداخت وام ازدواج عملکرد بی‌نظیری دارد/ در شبکه سازی تشکل های کارآفرینی موفق بوده ایم
معاون وزیر وزارت ورزش و جوانان گفت: از شهریور ماه تاکنون برای 600 نفر از طریق بانک رسالت اشتغال مستقیم ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، محمد مهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و دومین جلسه ستاد امور ساماندهی به جوانان گفت: ما سال گذشته بحث های شبکه سازی تشکل ها را انجام داده ایم که یکی از دبیرخانه شبکه ها، استان گیلان بود و بعنوان میزبان کل کارآفرینان جوانان معرفی شد.

وی تصریح کرد: هفته آینده مرحله دوم این جلسات در استان گیلان برگزار می شود، چندین دوره آموزشی نیز در این استان انجام شد که به کارآفرینان مدارکی تحت پوشش دانشگاه تهران ارائه شده است.

تندگویان بیان داشت: در عین حال جشنواره ای برگزار کرده ایم که در آن کارآفرینان برتر معرفی و حتی تعدادی از آنها به خارج ا کشور اعزام شدند.

معاون وزیر گفت: شبکه های ما بسیار تخصصی و در بحث اشتغال جوانان رویکرد مثبتی داشته اند چرا که با کمک های اعتباری و فنی ای که در اختیار استان ها قرار داده ایم، این روند رو به افزایش و ترقی است.

تندگویان افزود: البته بانک رسالت نیز در ایجاد اشتغال بسیار فعال است به طوریکه از شهریور امسال تاکنون 600 نفر از طریق این بانک اشتغال مستقیم دریافت کرده اند.

 وی ادامه داد: در بحث ثبت شناسه سمن ها توافق آن با وزارت کشور انجام شد ما انتظارمان این است که استان گیلان بعنوان استان اول، در حوزه ثبت شناسه جوانان مبادرت ورزد.

تندگویان بیان داشت: همچنین در مجمع مشورتی جوانان نیز مکاتبات آن انجام شده و درخواست ما این است که از ظرفیت جوانان عضو، حتما استفاده شود چرا که ما بعد از 20 سال مجمع ملی جوانان را در کرمان برگزار خواهیم کرد.

دستور وزیر برای رسیدگی کارشناسی به آسیب های ازدواج سفید

معاون وزیر تصریح کرد: جلساتی که در خصوص رسیدگی به آسیب های ازدواج سفید تا به امروز برگزار کرده ایم تماما با پژوهش و استفاده از کارشناسان دانشگاهی بود چرا که دستور اکید وزیر ورزش و جوانان نیز نگاه تیمی و کارشناسانه به این موضوع بوده است حال اینکه از پژوهش های حاصله چه نتایجی به دست خواهد آمد و چگونه باید از تحقیقات به دست آمده، استفاده موثر کرد، موضوعی ست که باید بسیار سنجیده به آن تحقق بخشید.

معضل افزایش فرزندان بدون شناسنامه حاصل از ازدواج سفید در آینده ای نزدیک

وی خاطر نشان کرد: به طور حتم اگر برای معضل ازدواج سفید چاره ای نیاندیشیم در آینده ای نزدیک با فرزندان بدون شناسنامه ای مواجه خواهیم شد که باید درگیر ثبت نامشان شویم بنابراین در حال حاضر این موضوع را در شورای اجتماعی کشور مطرح کردیم تا در بحث تحقیقات به عملکرد واحد از سوی نهادهای نظارتی برسیم.

تندگویان تاکید کرد: اگر قرار باشد در بحث ازدواج سفید فقط برخورد سلبی انجام شود شاید بازخورد مناسبی نداشته باشیم و این آسیب را افزایش دهیم.

معاون وزیر بیان کرد: ما خواسته مان از صدا و سیما فقط ساخت و تولید برنامه های آموزشی مرتبط با ازدواج سفید نیست بلکه باید به بحث گفتمانی برای آگاهی و اطلاع رسانی از آسیب های این معضل به جوانان و خانواده ها در این عرصه بپردازیم .

قانون تسهیل ازدواج از دولت گذشته اجرا نشد

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه قرار بود به آن رسیدگی کنیم بحث قانون تسهیل ازدواج بود که سعس خواهیم کرد در جلسات بعدی به تمامی ابعاد آن با فرصت بیشتر رسیدگی کنیم، ما قبل از اینکه قانون گذار به این موضوع ورود پیدا کند با تشکیل جلسات با نهاد های ذیربط و احضار دستگاه های مختلف موضوعات را بررسی کرده ایم، متاسفانه این قانون از دولت گذشته اجرا نشد و اکنون در جلسه ای که در شورای اجتماعی با مقام معظم رهبری داشته ایم تاکید رهبر انقلاب نیز بر اجرای این قانون بوده است.

مدت انتظار جوانان برای دریافت وام ازدواج به زیر یک ماه رسیده است

تندگویان افزود: تسهیلات بانک مرکزی در خصوص وام ازدواج زوج های جوان از جمله اقدامات موثر در حمایت از جوانان بود، به طوریکه اکنون پرداخت وام به روز رسانی شده و افراد در صف وام زیر یک ماه آن را دریافت خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز