معرفی کاندیداهای انتخابات هیئت رئیسه مجمع ملی سمن‌های جوانان (بخش اول)

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۱:۵۴:۲۵
کد خبر: ۸۰۲۲۵۶
معرفی کاندیداهای انتخابات هیئت رئیسه مجمع ملی سمن‌های جوانان (بخش اول)
اولین انتخابات اولین انتخابات مجمع ملی سمن های جوانان از یکم تا سوم بهمن ماه در کرمان برگزار می شود.

گروه اجتماعی برنا ، در دو بخش به معرفی کاندیداهای هئیت رئیسه مجمع ملی جوانان پرداخته است و اهداف و برنامه های اعلامی شان را ارایه می دهد که در ادامه بخش اول را می خوانید:

اردبیل

راشد پرستار؛کاندیدای اردبیل بر این باور است که مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان صدای رسای جوانانِ دور افتاده روستایی و شهری از نقاط مختلف کشور خواهد بود.

کاندیدای اردبیل یکی از مهمترین برنامه­ هایش را در هیات رییسه مجمع ملی پیگیری احیای مجلس ملی جوانان دانست.

راشد پرستار درخصوص کاندیداتوری خود می گوید :  در صورت اخذ آرای ، نظارت بر سامانه های کاج ، کارا و برجسته کردن نقش جوانان در این نظارت و احصاء مشکلات موجود در این سامانه ها به جهت نیاز مبرم در حوزه اشتغال جوانان از موارد هدف برنامه هایم است.

وی درباره دیگر برنامه هایش افزود: ایجاد کرسی های مشورتی با اهداف غنی سازی اوقات فراغت جوانان، تعالی بخشی به ابعاد شخصیتی و هویتی و ارتقای روحیه ی مشارکت جوانان در سطح جامعه و تحکیم بنیان خانواده از دیگر دغدغه های اینجانب  خواهد بود.

خراسان رضوی

سید محمد حسینی ، کاندیدای خراسان رضوی درباره اقداماتی که قصد دارد  پس از اخذ رای انجام دهد  گفت: در حال حاضر یکی از مسائل مهم ، کمبود بودجه کافی در سمن ها بوده که یکی از راهبرد های پیشرو‌  جهت حل این مشکل، جذب حامی  تجاری برای سمن های فعال در کشور در راستای تبلیغات برند به منظور پیشبرد فعالیت های تعریف شده سمن ها است و موضوع بعدی رتبه بندی و امتیاز دهی سمن های کشور  و‌ تقدیر از بهترین ها  به منظور تشویق و افزایش سطح کیفی عملکرد های آنها و همچنین  برقراری ارتباط با دستگاه های مختلف جهت برون سپاری فعالیت هایشان با سمن های جوانان که می تواند کمک شایانی جهت توانمند سازی سمن ها شود.

وی افزود: اینجانب سعی خواهم کرد تا در این مسیر گام برداشته تا بتوانم با توانمند سازی سمن ها به اهداف بزرگ پیش رو برسیم.

چهارمحال بختیاری

مرضیه ضیایی دبیر موسسه گردشگری سفیران بام‌زاگرس و دبیر مجمع جوانان استان چهارمحال و بختیاری دیگر کاندیدای این انتخابات است.

وی  درباره اهداف و برنامه هایش تیتروار  چنین گفت: اشتغالزایی به واسطه طرح های در دست اجرا،شناسایی و ورود جوانان نخبه و فعالان اقتصادی و استفاده از این پتانسیل برای حل مشکلات جوانان و تشویقشان به انجام فعالیت های اجتماعی،اعتبار بخشیدن به جایگاه و رسالت سازمانهای مردم‌نهاد،توجه ویژه به اقدامات ،طرح ها و برنامه های مربوط به حوزه جوان و جوانان نخبه از مهمترین برنامه های هدفی است که مدنظر دارم.

وی درباره دیگر برنامه هایش  افزود: حمایت از کارآفرینان جوان،تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و ازدواج وموظف کردن نهادهای فرهنگی و اجتماعی در استفاده از ظرفیت تشکل ها و نیروی جوان،جذب جوانان شایسته در بدنه ودستگاهای دولتی و شکستن حصار جوان‌هراسی،احیای سازمان ملی جوانان در جهت بررسی و تقویت حوزه مشارکت های اجتماعی و تخصصی نمودن فعالیت های جوانان،چشم انداز مجمع ملی که قطعا می تواند راهگشای خوبی در خصوص حل مشکلات جوانان در سطح کلان باشد.

گلستان

صادق خسروی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار است، افزود:  بنده از استان گلستان، نگارستان ایران زمین، کاندیدای عضویت در نخستین دوره هیئت رئیسه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان هستم.

وی با بیان اینکه جوانان بخش مهم و تاثیرگذار جامعه هستند، اظهار کرد: طبیعتا نیازهای این حوزه که یک حوزه فرابخشی است دارای گستردگی و تنوع زیادی است که تشکیل مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان راهبردی به منظور پیشبرد اهداف جوانان باشد.

این کاندیدای عضویت هیئت رئیسه مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد در تشریح برنامه های خود پس از تشکیل مجمع ملی، خاطرنشان کرد: حضور سازمان های مردم نهاد در تصمیم گیری ها ،سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ،اجرا و نظارت بر حوزه های مختلف فرهنگی،اجتماعی، اقتصادی و... در حوزه جوانان یکی از برنامه های پیشنهادی بنده است.

خسروی  ایجاد ساختار نظام مند و انسجام بخشی به فعالیت سمن ها از طریق تشکیل کمیسیون های تخصصی را یکی از مهم ترین اولویت های مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد دانست و اضافه کرد:مجمع باید تلاش خود را به فراهم آوردن بستر لازم جهت حمایت بیشتر از طرح های اشتغالزایی جوانان معطوف کند.

وی با تاکید بر اینکه تدوین برنامه ای موثر و کارآمد در راستای تسهیل ازدواج جوانان با هدف گسترش فرهنگ ازدواج آسان اولویت بعدی مجمع از نظر بنده است، گفت:  مطالبه جدی و اساسی بنده در چشم انداز برنامه های مجمع، مشارکت سازمان های مردم نهاد پس از تشکیل مجمع ملی با هدف تشکیل مجلس جوانان خواهد بود.

مرکزی

میلاد عرب، نامزد استان مرکزی پیگیری حضور موثر جوانان عضو سمن ها در ساختار ستادهای و ساماندهی امور جوانان کل کشور از طریق حضور منظم در ستاد های ساماندهی استانها را از مهمترین برنامه های خود دانست.

وی زمینه سازی بسترها برای تفاهم نامه های ملی در عرصه های مختلف قانونی، اجرایی ومشورتی به منظور تسهیل امور سمن های جوانان (با دولت، مجلس و قوه قضاییه) را از اصول اقدامات خود برشمرد و گفت: حمایت از طرحها و برنامه های بومی هر منطقه از کشور بر اساس پیشنهاد سمن های جوانان و مشارکت متخصصین امور مربوطه در مناطق یک امر ضروری است و باید با حضور موثر و فعالانه در استانها و برگزاری نشست های هم اندیشی با سمن های جوانانبه منظور رسیدگی‌به مشکلات آنان و همچنین رساندن دغدغه های جوانان به گوش مسئولینکشوری، به ویژه در مناطق کمتر برخوردار بتوانیم گام موثری در پیشبرد اهدافمان داشته باشیم.

میلاد عرب مشارکت جدی با وزارت ورزش و جوانان را ضروری دانست و ادامه داد: نیاز است تا همراه هم  در مذاکره با بانک ها و موسسات مالی جهت تسهیل گیری بیشتر برای سمن های جوانان به طور مشخص وام های با سود کمتر اقداماتی انجام دهیم.

وی به حمایت ویژه از شبکه های تخصصی تشکیل شده و همراهی در ایجاد شبکه های جدید و برگزاری دوره های آموزشی و تشکیلاتی ملی برای اعضا مجامع استانی از طریق همایش های ملی و منطقه ای تاکید کرد و اینگونه ادامه داد : پیگیری اقدامات تشویقی جهت افزایش مشارکت جوانان به حضور در سازمان های مردمنهاد جوانان، از طریق راه اندازی و افزایش سهمیه امریه سربازی تشکلها، وضعیت بیمه هایسمنها و جذب برخی از امکانات عمومی دولتی برای اعضا می تواند تاثیر بسزایی در شکوفایی مجمع داشته باشد.

یزد

مرتضی غفوری دبیر انجمن گویندگان جوان ایساتیس و نائب رئیس مجمع جوانان و جوان برتر استان یزد در سال  97 کاندیدای استان یزد است.

غفوری اعتبار بخشیدن به سازمان های مردم نهاد جوانان ومعرفی سمن به جوانان و مسئولین و سازمان های دولتی را مهم دانسته و گفت: حضور فعال و پرشور جوانان و استفاده از پتانسیل آنها در کلیه زمینه ها اجتماعی ، اقتصادی بسیار مدنظر بنده است که در این میان حمایت ضروری به نظر می رسد و نیاز است جوانان نخبه در زمینه های علمی و پژوهشی همراه مجمع باشند و نباید از استفاده کار آفرینان نمونه جوان غافل بمانیم.

وی از برنامه هایش چنین گفت: آموزش سمن های جوانان برای استفاده از طرح ها و ایده های جدید در کلیه زمینه ها، مشخص کردن راهکار های سودمند برای مجامع استان ها،استفاده از کلیه نظرات اعضای مجمع ملی سمن ها،پیگیری شناسه ملی سازمان های مردم نهاد جوانان،تشکیل کمیته های علمی ، فرهنگی ، هنری ، اقتصادی ، برای جوانان نخبه و با استعدادکشور،تشکیل کارگروه های جوانان در زمینه های اجتماعی،موظف نمودن ادارات دولتی برای همکاری با سازمان های مردم نهاد،احیای دوباره سازمان ملی جوانان،پیگیری تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش،انعقاد تفاهم نامه فی ما بین سازمان های مردم نهاد و شرکت های دانش بنیان و پارک هایعلم و فناوری را از دیگر برنامه هایش برشمرد.

خراسان شمالی

محسن سنایی از خراسان شمالی رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان خراسان شمالی که در حال حاضر مدیریت خانه جوانان استان رو هم برعهده دارد مهمترین دلیلش برای حضوردرانتخابات هیئت رئیسه مجمع ملی سمن های جوانان کشور احساس تکلیف به جوانانی که در استان های محروم زندگی می کنند دانست  چرا که این جوانان سبک نیاز هایشان با جوانانی که در کلان شهرها زندگی می کنند تفاوت دارد.

سنایی مهمترین برنامه هایش برای حضور در هیئت رئیسه  مجمع ملی پیگیری اعتبارات و شیوه نامه اجرایی ساخت و تجهیز خانه های جوانان کشور ، پیگیری افزایش اعتبارات سمن های جوانان کشور و اختصاص ردیف بودجه مستقل به مجمع ملی سمن ها و ایجاد طرح تسهیلات جوانان کشور ویژه جوانان عضو در خانه های جوانان شهرها برشمرد.

وی گفت:به نظر تشکیل این مجمع و رفتار معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان  باعث ایجاد هویتی دوباره به جوانان کشور شده است. دیگر وقت آن رسیده که به شعائر وعده داده شده در حوزه جوانان وعده عمل بپوشانیم و غبارفرافکنی و ناامیدی ها رو از جامعه پاک کنیم. مردم بیش از گذشته به سمن ها نیاز دارند.

خراسان جنوبی

مرضیه شهریاری کاندیدای استان خراسان جنوبی گفت: سازمان های مردم نهاد پر کننده خلا بین دولت و‌ملت هستند ورسالت آنها حل گوشه ای ازدغدغه های جوانان است.

وی ادامه داد: اگر ما جوانان با تمام بی مهری های برخی مسئولین هنوز ایستاده ایم و صدایمان رساتر ازهمیشه است به واسطه انگیزه و علاقه ای است که به کار و هدفمان داریم آنچه تا به امروزمارا ثابت قدم نگه داشته است عشق است و آنچه بی انگیزگی ایجاد میکندتبعیض بی عدالتیاست.

مرضیه شهریاری اظهار داشت: سمن ها لکه گیر فعالیت هایی هستند که یا از توان دولت خارج است یا این که موارد بسیارمهمتری در راندمان کاری دولت پیش می آید که تمایل و فرصتی برای رسیدگی به این مواردرا ندارند.

وی به بخشی از برنامه هایش اشاره کرد و گفت: حضور در نمایشگاه های بین المللی و‌نمایش دستاوردهای سمن های حوزه کارآفرینی،تحت حمایت قرار دادن ۲۷نوجوان در معرض آسیب ، تدوین سند توسعه جوانان، تشکیل کمیسیون های مختلف با محوریت سمن ها ، گرفتن طرح ها و‌برنامه های ادارات و واگذاری به سمن ها ، پیگیر حضور بانوان در فعالیت های فرهنگی اجتماعی ، پیگیری مشکلات سمن ها با ادارات مختلف ارسال و‌پیگیری طرح های کارافرینی در سطح ملی وزارت ورزش جوانان ، پیگیری صدور مجوزهای سمن های حوزه جوانان از وزارت کشورجزو اولویت های بنده است.

مرضیه شهریاری در ادامه گفت: پیگیری بیمه اعضاء سمن ها، پیگیری اجرایی شدن امریه سربازی در سمن ها،پیگیری احیاء سازمان ملی جوانان ، پیگیری افزایش و هدفمند شدن اعتبارات طرح های کارافرینی و اشتغال زایی در جهت پایداری آنها ، پیگیری برون سپاری خدمات دولتی به سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی طبق اصل 44 قانون اساسی جزو وظایفی است که برای خود در صورت اخذ رای تبیین کرده ام.

کرمانشاه

امیر کرمیان ، کارشناس مدیریت جهانگردی ودانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری دانشگاه خوارزمی تهران کاندیدای استان کرمانشاه است.

وی که فعالیت های مهمی در زمینه جوانان استان کرمانشاه دارد  گفت: بر خود وظیفه میدانم با عضویت در مجمع ملی جوانان، تجارب حاصل از فعالیت های چندساله در حوزه جوانان را در جهت بالندگی جوانان به کار گرفته و به اشتراک بگذارم، چرا که معتقدم مایه عزت و بالندگی و دو بال پرواز توسعه جامعه است.

کرمیان درباره اهداف و برنامه هایش در این مجمع گفت: تلاش درجهت تحقق اهداف مطروحه در متن اساسنامه مجمع ملی جوانان افزایش مشارکت نهادمند جوانان به منظور اعتلای ایران اسلامی، استقلال ملی و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ، استیفای حقوق جوانان از دستگاه های ذی ربط به عنوان نهادی فرا بخشی بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور، - معرفی مجمع به عنوان الگویی برتر جهت هم افزایی و هم اندیشی در سیاست گذاری وبرنامه ریزی در حوزه جوانان را حتما با تلاش بسیار پیگیر خواهم بود.

وی درباره چشم انداز مجمع اظهار داشت: نیروی انسانی جوان به عنوان با ارزشترین سرمایه در هر سازمان، منشا آثاری ارزنده  رافعبسیاری از محدودیت ها و پوشاننده کاستی خواهد بود. این مجمع با تکیه بر نیروهای مستعد،در سایه هم افزایی و توان افزایی، موجب بروز خلاقیت ها و منشا نوآوری و بهره وری درحوزه های کلان جامعه خواهد شد و با ایجاد زمینه هایی جهت استفاده از مدیران اجراییجوان در سطح استان و کشور و معرفی ظرفیت ارزشمند جوانان به عنوان مشاوران،دستیاران و دولت یاران موجب افزایش کارایی و اثر بخشی سازمانها خواهند شد.

اتمام بخش اول معرفی کاندیداها

نظر شما
پرونده ویژه