سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

اماکن فرهنگی تهران بی‌مصرف مانده است

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۶:۰۳:۲۵
کد خبر: ۸۰۲۳۷۷
اماکن فرهنگی تهران بی‌مصرف مانده است
حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: قبول داریم در یک مقطع زمانی سرای محلات و فرهنگسراهای شهر تهران از ظرفیت‌های موجود در سازمان فرهنگ- هنری استفاده نمی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با وجود سرای محلات گسترده و فرهنگسراهای مختلف در  مناطق مختلف شهر تهران، این سوال مطرح می‌شود در اماکن فرهنگی- اجتماعی چه برنامه‌هایی مطابق با نیاز روز در زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش اجتماعی برگزار می‌شود؟

برای پاسخ به این سوال حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: قبول داریم در یک مقطع زمانی سرای محلات و فرهنگسراهای شهر تهران از ظرفیت‌های موجود در سازمان فرهنگ- هنری استفاده نمی‌شده است اما خوشبختانه از زمان تصدی سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اخیرا این حوزه با ارائه برنامه‌های مناسبتی در زمینه‌های مختلف فعالیت خوبی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که به کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام می شود گواه فعالیت در این حوزه است نمی‌گویم به استاندارهای لازم رسیده‌ایم اما به‌طور مثال در ماه رمضان به طور مرتب ویژه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ...، در مراسم یلدا ویژه برنامه‌های جشن انبار با موضوعات آموزشی و در میلاد امام رضا (ع) جشن آهو و از این دست برنامه‌ها اجرا شده است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه بیان کرد: اجرای اینگونه برنامه‌ها با هدف گسترش شور و نشاط و ترویج معنویت در میان مردم رو به افزایش است اما به صورت کلی از ظرفیت‌های موجود در حوزه فرهنگ هنوز استفاده بهینه نمی‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: حتی یکی از مفاد قانون تسهیل ازدواج، در اختیار قراردادن فرهنگسراها، اماکن و سالن‌های موجود در سطح شهر به‌صورت رایگان برای برگزاری مراسمات عقد و عروسی و ... بوده که تاکنون اجرا نشده و این اکثر این اماکن بی‌مصرف باقی مانده‌اند.

وی در پایان گفت: در حالی که می‌توانیم از ظرفیت فرهنگسراها علاوه بر برگزاری اعیاد، مناسبت‌های مذهبی و آئینی، عقد و ازدواج را برای حمایت از جوانان استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز