معرفی کاندیداهای انتخابات هیئت رئیسه مجمع ملی سمن‌های جوانان (بخش دوم )

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۱:۳۶:۱۱
کد خبر: ۸۰۲۶۵۹
معرفی کاندیداهای انتخابات هیئت رئیسه مجمع ملی سمن‌های جوانان (بخش دوم )
اولین انتخابات اولین انتخابات مجمع ملی سمن های جوانان از یکم تا سوم بهمن ماه در کرمان برگزار می شود.

گروه اجتماعی برنا ، در دو بخش به معرفی کاندیداهای هئیت رئیسه مجمع ملی جوانان پرداخته است و اهداف و برنامه های اعلامی شان را ارایه می دهد که بخش نخست روز گذشته منتشر شد (لینک بخش نخست ) https://www.borna.news/fa/tiny/news-802256 و در ادامه بخش دوم را می خوانید:

کاندیدای سیستان و بلوچستان

محسن سپاهی دبیر انجمن مردم‌نهاد اندیشه فردا، مدیرعامل پایگاه سلامت اجتماعی اندیشه فردا و عضو اصلی ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان سراوان است که برای این مجمع از سیستان و بلوچستان کاندید شده است.

وی  احساس مسئولیت با توجه به نیاز سنجی و لزوم حضور پررنگ تفکرهای سازنده از تمام نقاط کشور را انگیزه ای برای کاندیداتوری خود دانست و درباره اهداف و برنامه هایش گفت: برای من پیگیری تشکیل کمیته های تخصصی و آمایش سرزمین با همکاری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، جهت شناسایی ظرفیت های استان ها برای راه‌اندازی کسب‌ وکارهایی برای اشتغال جوانان اولویت دارد که در این هدف تأمین سرمایه لازم به دو صورت جذب و ساماندهی سرمایه های راکد جامعه و استفاده از تسهیلات اشتغال صورت می گیرد.

محسن پناهی افزود: اولویت دوم من پیگیری انعقاد تفاهمنامه ای فی‌مابین وزارت ورزش و جوانان با وزارت علوم، جهت امتیاز ویژه برای اعضای سمن ها جهت استفاده از پارکهای علم و فناوری دانشگاه ها وتبدیل علم به ثروت است سپس پیگیری حذف هزینه های داوری مقاله های علمی و پژوهشی و پرداخت آن توسط وزارت علوم جهت کمک به بنیه  علمی کشور و دانشجویان را پیگیری خواهم کرد.

کاندیدای سیستان و بلوچستان درخصوص حمایت از دانشجویان نیز برنامه هایی دارد وی اظهار داشت: پیگیری تأسیس صندوق کمک مالی به دانشجویان کم‌بضاعت وپیگیری تخصیص مجدد یارانه هزینه خوابگاه و سلف غذا به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، به‌وسیله رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمانبهزیستی و کمیته امداد کشور می تواند بخشی از دغدغه های این قشر کم بضاعت دانشگاهی را از بین ببرد که من در این راستا تلاش خواهم کرد.

سپاهی گفت: پیگیری امریه شدن شش ماه پایانی خدمت سربازی برای جوانان فعال در سمنها و علاوهبر آن سپری نمودن دوران خدمت سربازی در قسمتهای امور فرهنگی و اجتماعی در ارگان‌های نظامی، با توجه به سابقه فعالیتشان در انجمنهای مردم‌نهاد نیز می تواند انگیزه ای برای جذب جوانان در این سمن ها و پویایی بیشتر آنها شود که بنده سعی خودم را در اجرایی کردن آن بکار خواهم گرفت.

سپاهی به پیگیری مجدانه تفکیک سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش اشاره کرد و گفت: افزایش وام ازدواج می تواند یکی از برنامه های اصلی باشد و به نظرم من  این مجمع باید با مجامع جوانان کشورهای جهان در عرصههای مختلففرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ارتباطی سازنده داشته باشد و باید در این خصوص کوشا باشیم.

 

کاندیدای استان گیلان

سیدعلیرضا رزوان فارغ التحصیل مهندسی مکانیک طراحی جامدات و دبیر موسسه مردم نهاد هوش برتر کاندیدایی از شهر باران استان گیلان است.

وی  که رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تحقیقاتی و آموزشی هوش برتر و دبیر کمیته ورزشی وودبال استان گیلان بوده و در حوزه های مختلف دیگری نیز در استان گیلان و رشت فعالیت دارد و بارها جوان برگزیده انتخاب شده است درباره اهداف و برنامه هایش گفت: ایجاد فضای تعاملی بین ارکان موثر در رشد شاخص های مورد نظر جوانان اعم ازاشتغال زایی ، حمایت های علمی ، ورود جوانان به عرصه میادین مهم و اعتماد سازی،انتقال فضای تعاملی از هییت رییسه به تمامی مجامع استانی مدنظر بنده است.

رزوان افزود:تعریف پروژه های ملی و فراملی بر اساس طبقه بندی پتانسیل های استان ها بر اساس شاخصهای منطقه جغرافیایی ، فرهنگی و ... بر مبنای خرد جمعی و نگاه کارشناسی و استفاده ازجوانان مستعد و توجه جدی و نظارت پیوسته بر کمیسیون ها جهت انجام امورات محوله می تواند باعث پویایی در مجمع شود که اینجانب این اهداف و برنامه ها را دنبال خواهم کرد.

کاندیدای استان سمنان

سعید عبادی  کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم و فعال در حوزه گردشگری و توانمند سازی روستاییان از استان سمنان برای مجمع اعلام کاندیداتوری کرده است.

عبادی می گوید : اگرقراراست برای جوانان کاری انجام شود.تصمیم گیری،قانون گزاری و اداره این امور باید به دست جوانان باشد.چرا بعد از گذشت چهل سال،جوانان نه در مجلس نه در شورا ،نه در شهرداری و....حق رای ندارند؟

وی ادامه دارد: باید از میزهایمان جدا شویم.فکر را تغییر دهیم.در عمل به جوانان اعتماد کنیم، بپذیریم که برای جدا شدن از شرایط موجود راهی جز اداره امور به دست جوانان نداریم.

باید نیروی های تخصصی در هر زمینه را فعال کنیم.از افراد متخصص بهره مند شویم.در هرزمینه کارگروه هایی تشکیل شود که گذشته از قید و بند های اداری به هر منطقه سفر کنند.گام اول شناخت مشکلات است.

عبادی با اشاره به اینکه کار تیمی را فراموش نمیکنیم ودر هر زمینه ای تیم های تخصصی تشکیل خواهیم داد اظهار داشت: برای رفع مشکلات و پیشبرد اهدافمان جلسات ماهیانه با وزیر محترم یا نماینده ایشان خواهیم داشت و باید دسترسی به مسئولین برای ngo های جوانان به کمترین زمان ممکن برسد.

باید قانون سازمان های مردم نهاد باید و باید به دست همین سازمان های مردم نهاد نوشته شود و ما صرفا نماینده سازمان های مردم نهاد نخواهیم بود و در آخر باید تاکید کنم ما فارغ از زبان،مذهب ،ملیت و نژاد،نمایندگان همه جوانان ایران سربلند خواهیم بود.

کاندید استان فارس

حمید رضا سلامی کاندید هیئت رئیسه مجمع سمن های جوانان از استان فارس است.

وی اظهارداشت: با توجه به تشکیل رسمی اولین مجمع سمن های جوانان و حضور ایشان به عنوان یکی از کاندیداهای هیئت رئیسه ، اصلیترین دغدغه خود را نبود قوانین مالی و حقوقی شفاف برای مجمع و در ادامه آن کمیته هایتخصصی آن دانست.

سلامی درادامه بیان کرد: مجمع سمن های جوانان کمیته های متعددی را دارا خواهد بود که باتوجه تخصصی بودن آن ها و حتی ایجاد شبکه ای ملی برای این کمیته ها ، نیاز به زیر ساخت قانونی و حقوقی دارند اما تاکنون هیچگونه فعالیتی برای رسمیت و هویت بخشی به این کمیته ها و چگونگی کارکرد آنها در نظر گرفته نشده است.

این کاندیدای هیئت رئیسه مجمع سمن ها اعلام کرد:با توجه محدودیت زمانی اولین هیئت رئیسه ،مهمترین هدف آن ها باید برطرف کردن موانع حقوقی و مالی مجمع سمن ها جوانان در جهت ایجاد زیرساخت قوی برای در اختیار قراردادن مجمع به دومین مجمع سمن های جواناندانست که بعد از این مجمع در سال آینده کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی در اعلام معرفی یکی از رزمه های شخصی خود به دبیر اجرایی اولین نشست مجمعسمن های جوانان که در بهمن ماه 1396 در شهر شیراز برگزار شد اشاره کرد و اینموضوع را افتخاری بزرگ در مجمع سمن های جوانان برای خود دانست.

کاندیدای استان تهران

علی مقامی، کاندیدای انتخابات هیئت ریسه مجمع ملی از استان تهران  شعار  فصل جوانی و مشارکت مدنی را برای خود انتخاب کرده است.

وی گفت:سرمایه اجتماعی به عنوان پشتوانه کنش‌گران اجتماعی بسیار مورد اهمیت بوده و موجب ایجاد اعتماد و حسن نیت متقابل مردم شده و همبستگی را در جامعه برای دستیابی به اهداف مشترک تقویت میکند. مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان به عنوان یک نهاد مدنی سرمایه اجتماعی بلند مدت و پایداری را در میان جامعه و بویژه جوانان ایجاد خواهد کرد. در آستانه اولین انتخابات مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد بر این باوریم که ظرفیت سازی وفراهم آوری ملزومات سرمایه اجتماعی و بهره گیری از مشارکت فعال قومیت‌ها وسازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به توسعه‌ای فراگیر و متوازن کشور کمک کند. در این برهه زمانی می‌توان با پررنگ‌تر کردن  نقش سازمان‌های مردم نهاد جوانان گامی موفق در جهت فعال‌سازی سرمایه‌های اجتماعی، توسعه منابع انسانی و توسعه مشارکت‌هایجمعی و مردمی برداشت.

مقامی افزود:اکنون و در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی، تراکم جمعیتی 25 درصدی جوانان در کشورسرمایه اجتماعی بزرگی است که می‌بایست برای جلوگیری از تبدیل این فرصت به تهدید به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پرداخت و با توجه بیشتر به خواسته‌های ضروری و معقول جوانان مسیر دسترسی را برای آنان تسهیل نمود که بدون شک مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان نقش بی‌بدلیلی در این مهم خواهد داشت.

از مهمترین اهداف و برنامه های من برای مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد جوانان ایجاد ساختاری به منظور تمرکز فکری و اجرایی جهت ساماندهی برنامه های فرهنگی-اجتماعی سازمانهای مردم نهاد جوانان و ایجاد مرجعی برای بازتاب اقدامات سازمانهای مردم نهاد جوانان در عرصه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تقویت نشاط عمومی جامعه، رونق کارآفرینی اجتماعی، تحقق فرهنگ شهروندی، ساماندهی اوقات فراغت، تبیین الگوهای سبک زندگی بومی، بهبودوضعیت محیط زیست، گردشگری و .... است.

وی ادامه داد: ایجاد فضایی برای گفتگو و تعامل نسل جوان بمنظور پیگیری قانومند مطالبات قشر جوان، تقویت سازمان های مردم نهاد جوانان و افزایش تعاملات و هم افزایی بین استانها جزو اهداف بنده هستند.

مقامی درباره برنامه های خود گفت:فراهم آوری ساختار سازمانی و اداری مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد جوانان و تقویت قانونی و مشروعیت بخشی عمومی به آن ،بررسی نقش و عملکرد نهادها و سازمان‌هایی که در امور جوانان مسوولیت دارند و نیز تلاش در جهت ایجاد هماهنگی در دستگاه‌هایی که وظایف آنها به نحوی با مسایل جوانان مرتبط است در اولویت برنامه های بنده بوده است و همزمان زمینه سازی برای حمایت اثربخش نهادهای حاکمیتی و مجلس از مجمع ملی سازمان های مردم نهاد و ایجاد و تقویت گفتمان جوان باوری و راه اندازی و تقویت شبکه سازمان های مردم نهاد جوانان در زمینه موضوعات مختلف را دنبال خواهم کرد.

کاندیدای استان کرمان

 

علی یزدان پناه کاندیدای استان کرمان بر این باور است بعد از 20 سال، تشکیل رسمی و انتخاب نخستین هیات رئیسه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور فرصتی دوباره برای استقلال و هویت دادن به حوزه سمن های جوانان کشور است که باید با دقت نظر بیشتری به این موضوع مهم توجه داشت.

یزدان پناه گفت:اولین ها سرنوشت ساز هستند و می توانند سرنوشت آینده را رقم بزنند بنابراین باید در نظرداشت افرادی را برای مسئولیت هیات رئیسه مجمع ملی سمن های جوانان کشور انتخاب کنیمکه از هر حیث دارای چند ویژگی شاخص باشند.

وی افزود: اولین ویژگی شجاعت در عمل و گفتار است که امروزه در بین جوانان کمرنگ شده و یکی از ویژگی های است که باید اعضای هیات رئیسه از آن برخوردار باشند تا با توجه به منافع جمعی و به دور از محافظه کاری و یا منافع فردی در پیشبرد امور جوانان موفق باشند.

کاندیدای استان کرمان دومین ویژگی را داشتن روحیه بالای مطالبه گری صحیح و اصولی است که می تواند حوزه

جوانان را متمایز کند دانست و گفت: مطالبه گری جوانان می تواند به پیشرفت و توسعه کشور کمک کند و این جوان مطالبه گر که در آینده مسئولیت می پذیرد قطعا اجازه نخواهد داد به راحتی حقوق کشور و جوانان پایمال شود و سومین ویژگی داشتن پیگیری است در واقع پیگیری اصل مهمی است که در پی مطالبه گری، یک موضوع را به ثمر و نتیجه میرساند، که امیدواریم با استفاده از روش های آن برای رسیدن به این هدف گام برداریم.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: چهارمین ویژگی که می تواند برای رسیدن به اهداف مجمع ملی سمن های جوانان تسهیل گرباشد، ارتباط خوب و موثر با مسئولین و سمن هاست، در واقع با یکسری از ارتباطات فراساختاری می توان برخی امورات را به حرکت درآورد و پیش برد.

کاندیدای استان کرمان در پایان گفت:ارتباط موثر می تواند با سمن ها یا نهادهای دولتی و قانون گذار باشد و در نهایت جمع شدن این ویژگی های شاخص به هویت بخشی حوزه جوانان و سازمان های مردم نهاد جوانان کمک خواهد کرد.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه