نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس :

فرزندان دارای پدر غیرایرانی تابعیت می‌گیرند

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۴:۴۱:۱۱
کد خبر: ۸۰۲۸۲۶
فرزندان دارای پدر غیرایرانی تابعیت می‌گیرند
سیده فاطمه ذوالقدر نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب لایحه اصلاح قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی در کمیسیون قضائی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سیده فاطمه ذوالقدر نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب لایحه اصلاح قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی در کمیسیون قضائی خبر داد.

ذوالقدر گفت: اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی یکی از مطالبات اساسی فراکسیون زنان بود که تلاشهای بسیاری برای دفاع از حقوق این افراد صورت گرفت.

او افزود: بر این اساس این لایحه با پیگیری انجام شده در کمیسیون قضایی مطرح شد به طوری که فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می شوند می توانند با درخواست مادر ایرانی به تابعیت ایران درایند و یا پس از رسیدن به سن ١٨ سال شمسی بدون داشتن مشکلات امنیتی شخصا درخواست تابعیت ایران را داشته باشند.

ذوالقدر گفت: تصویب این قانون می تواند بسیاری از مشکلاتی که متولدین مادر ایرانی پدر غیرایرانی در سالهای اخیر داشتند که بعضا نداشتن اسناد هویتی مانع از ثبت نام انها در مدارس شده بود را مرتفع کند و بسیاری از اسیب های برخواسته از این موضوع رفع گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز