جان بابایی :

بیمارستان‌ها برای تامین دارو مشکلی ندارند

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۶:۴۴:۰۳
کد خبر: ۸۰۲۹۰۰
بیمارستان‌ها برای تامین دارو مشکلی ندارند
معاون درمان وزرات بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط فعلی مشکلی برای تامین دارو و ملزومات پزشکی بیمارستان ها و مراکز درمانی نداریم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، معاون درمان وزرات بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط فعلی مشکلی برای تامین دارو و ملزومات پزشکی بیمارستان ها و مراکز درمانی نداریم.

 قاسم جان بابایی افزود: دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران در مراکز بیمارستانی و درمانی در سراسر کشور به میزان کافی دپو شده است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی گفت: بیماران ما نباید نگرانی نسبت به تامین دارو و ملزومات چه در بیمارستان و چه در خارج از آن داشته باشند چرا که از مدت ها قبل نیاز کشور تامین شده است.

** احتکار دارویی در منازل

 جان بابایی از احتکار دارویی در منازل به عنوان یکی از مشکلات فرهنگی یاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از شهروندان بر اساس شایعات بی اساس اقدام به خرید و انبار کردن داروها بیشتر از حد نیاز می کنند که این اقدام گاهی سبب به خوردن تعادل در داروخانه ها می شود و مردم این وضعیت را کمبود تلقی می کنند.

وی افزود: طبیعی است که همجوم یکباره مردم برای خرید دارو و دپو چند ماهه نیازشان در منازل مشکلاتی را به صورت کوتاه مدت برای داروخانه ها ایجاد می کند ولی در مجموع مشکلی برای تامین دارو بیماران در کشور نداریم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هم اکنون 97 درصد از داروی مورد نیاز کشور را شرکت های داخلی تامین می کنند و تنها سه درصد وارداتی است.

وی افزود: این فرایند نشان می دهد که هیچ مشکلی از لحاظ تامین دارو در داخل نداریم و کمبود برخی داروها در داروخانه ها نیز مقطعی است و مردم نگرانی از این لحاظ نداشته باشند.

سرپرست وزارت بهداشت صبح امروز به منظور بررسی وضعیت برنامه پزشک خانواده و بازدید از چند فضای بهداشتی و درمانی به استان مازندران سفر کرد.

سفر یکروزه دکتر نمکی و معاونانش عصر امروز با بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان های بابلسر و فریدونکنار خاتمه خواهد یافت.

 

نظر شما
پرونده ویژه