هشدار‌های پلیس در راستای مبارزه با سرقت از منزل

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۲۰:۰۷:۳۵
کد خبر: ۸۰۲۹۱۵
هشدار‌های پلیس در راستای مبارزه با سرقت از منزل
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با هشدار به شهروندان گفت: از نگهداری وجوه نقد و طلاجات زیاد در منزل و در یک مکان مشخص(در اتاق خواب و یا در میز آرایش بانوان....) خودداری کنید و اموال خود را به صندوق‌های امانات بانک بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سرهنگ کارآگاه رضا موذن اظهار داشت: سارقان از طرق مختلف در کمین هستند که به محض ترک منزل و یا عدم حضور ساکنان برای اجرای نیت مجرمانه خود دست به سرقت بزنند.

وی با اشاره به تغییر زمان سرقت از ساعات پایانی شب به ساعات اولیه (همزمان با غروب آفتاب تا ساعت ۱۱ شب) افزود: شهروندان حتی الامکان از خالی گذاشتن منزل از سکنه خوداری کرده و یا حفاظت منزل را در این ساعات به فرد مطمئن بسپارید(همسایه بانی).

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا خطاب به شهروندان تصریح کرد: از نگهداری وجوه نقد و طلاجات زیاد در منزل و در یک مکان مشخص(در اتاق خواب و یا در میز آرایش بانوان....) خودداری کنید و اموال خود را به صندوق‌های امانات بانک بسپارید.

وی اضافه کرد: اگر در یک مجتمع چند واحدی زندگی می‌کنید به نحوی برنامه ریزی کنید که کل ساختمان خالی از سکنه نباشد و در مجتمع‌های مسکونی در زمان به کارگیری از نیروهای خدماتی ( مستخدم ) در انتخاب افراد دقت و تحقیق کنید و حتی الامکان از شرکت‌های معتبر نیرو در خواست شود.

سرهنگ موذن با بیان اینکه ایجاد موانع موجب به تاخیر افتادن اقدام سارقان در ارتکاب جرم می شود، در توصیه به شهروندان تصریح کرد: نسبت به نصب نرده های حفاظتی خصوصا در محل درب های ورودی تراس در طبقات اول ساختمان اقدام کنید.

این مقام انتظامی اظهار داشت: تقویت و افزایش ضریب ایمنی منازل با استفاده از دوربین های مداربسته، نرده کشی دیوار، حیاط، نصب دزدگیر و درب های مستحکم و قفل های استاندارد و تعبیه گاو صندوق ثابت در داخل ساختمان فرصت ارتکاب سرقت را کاهش می دهد.

وی در پایان از اجرای طرح های عملیاتی مبارزه با سارقان بومی و غیر بومی منزل در قالب طرح های استانی و سراسری با هدف شناسایی، تعقیب و دستگیری سارقان حرفه ای و سریالی خبر داد و گفت: پلیس در برخورد با سارقان از هیچ تلاشی فرو گذار نیست و با جدیت کار خود را انجام می‌دهد.

 

نظر شما
پرونده ویژه