در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز مطرح کرد ؛

کلانتری : تنها بخشی که وضعیت آن بهبود پیدا نکرده، بلکه بحرانی هم شده محیط زیست است

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۰:۵۵:۲۵
کد خبر: ۸۰۳۱۰۳
کلانتری : تنها بخشی که وضعیت آن بهبود پیدا نکرده، بلکه بحرانی هم شده محیط زیست است
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در فرایند توسعه اصول اولیه محیط زیست را حفظ نکردیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در فرایند توسعه اصول اولیه محیط زیست را حفظ نکردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز با بیان اینکه از همه افرادی که برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کنند، سپاسگزارم، گفت: کشور در بخش‌های فراوانی توسعه پیدا کرده است، تقریباً در همه بخش‌ها توسعه مناسبی نسبت به عمر انقلاب داشتیم.

وی ادامه داد: تنها بخشی که وضعیت آن بهبود پیدا نکرده، بلکه بحرانی هم شده محیط زیست است، در حالی که عمر متوسط ایرانیان حدود ۲۰ سال اضافه شده است، چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت دانشجویان اضافه شده و ۹۰ درصد مردم در کشور از گاز و آب آشامیدنی بهره مند هستند و این اقدامات خوبی است که در طی ۴۰ سال در کشور اتفاق افتاده است.

او افزود: آلودگی هوای کلانشهرها، وضعیت نامطلوب جنگل‌ها و بهره‌وری کم از انرژی از جمله مشکلاتی است که در کشور در حوزه محیط زیست وجود دارد، شدت ضریب انرژی که به هدر می‌دهیم ۲۳ صدم درصد است و بعد از روسیه که سی و دو صدم درصد است، قرارداریم ما حتی از عربستان نیز کم بهره‌ورتر در حوزه انرژی هستیم.

کلانتری خاطرنشان کرد: همه وزرای دولت می‌توانند از دستاوردهای انقلاب در طول چهل سال بگویند، لما ما نمی‌توانیم درباره وضعیت محیط زیست به مردم دروغ بگوییم چه قبل و چه بعد از انقلاب در توسعه، اصول اولیه محیط زیست را حفظ نکردیم.

 

نظر شما