معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه انتخابات مجمع سمن های جوانان مطرح کرد؛

تندگویان: در انتخابات از کسی حمایت نمی‌کنیم/ عملکرد مجامع استانی ضعیف تخمین زده شده/ روند اینگونه باشد سال آینده اعتباری به ما اختصاص نمی‌یابد

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۱۰:۰۱
کد خبر: ۸۰۳۱۲۶
تندگویان: در انتخابات از کسی حمایت نمی‌کنیم/ عملکرد مجامع استانی ضعیف تخمین زده شده/ روند اینگونه باشد سال آینده اعتباری به ما اختصاص نمی‌یابد
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: بنده کاندیداها را به مدت یک ماه رصد کرده ام، در بحث تبلیغات و تیزرها بسیار فعال بوده اند و این به منزله رونق انتخابات است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، «محمد مهدی تندگویان»، معاون وزیر ورزش و جوانان، گفت: ما همه توافقات خود را با نهادها انجام دادیم و به جمع بندی واحد رسیدیم. در حال حاضر قانونی ترین اتفاق که انتخابات هیئت رئیسه جوانان در مجمع ملی بوده، در حال اجراست.

وی بیان کرد: بنده کاندیداها را به مدت یک ماه رصد کرده ام، در بحث تبلیغات و تیزرها بسیار فعال بوده‌اند و این به منزله  رونق انتخابات است.

تندگویان افزود: همین جا هر نوع رابطه کاندیداها با خودم را تکذیب می کنم.  ما در بحث انتخابات کسی را حمایت نکردیم و فرقی به حال ما  ندارد اعضایی که انتخاب می شوند، چه کسانی هستند؛ در واقع ما به دنبال فعالان این عرصه هستیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تعداد تشکل های ما رو به افزایش است و همچنین بحث شناسه ها تا پایان امسال حل می شود که حل این موضوع، آغاز بکار تشکل ها خواهد بود.

تندگویان ادامه داد: در واقع با حل مشکلات شناسه ها، دستاوردها، پیگیری مطالبات با سازمان های  مردم نهاد و تامین اجتماعی معلوم و مشخص خواهد شد که پاسخگوی همه این مطالبات ستاد سامان دهی استان ها و اعضای مجمع ملی هستند، چرا که دیگر به رسمیت شناخته می شوند.

معاون وزیر افزود: انتظار دارم در استان ها مجامع، بسیار محکم به مشکلات و مطالبات استان های خود ورود کنند اما متاسفانه در حال حاضر وظایف مجامع هنوز ابلاغ نشده و در حال حاضر نمی‌توانیم بازخواستی از اعضا داشته باشیم؛ اما آیین نامه و دستورالعمل ها تدوین شده و طرز کار ما از این پس با تشکل ها و مجامع تغییر می کنند.

تندگویان ادامه داد: بحثی که امسال با آن مواجه بوده ایم راه اندازی موضوع پرداخت وام ها بود، انتظار من از مجامع استانی فعالیت در این حوزه است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر عملکرد مجامع استانی ضعیف تخمین زده شده و خروجی کار نامشخص است. با این روش امکان ندارد فعالیتی انجام نشود، مشکل این است که دستاوردها منتقل و مکاتبه نمی شود.

وی افزود: در بحث وام های کارآفرینی، مرحله اول اعتبارات در کل کشور به بانک رسالت و کارآفرین امید واریز شد؛ در حالی که برخی از استان ها اعلام کردند که برای دریافت آن مشکل دارند. این موضوعات از سوی مجامع استان ها به ما مکاتبه شود تا روند کار را پیگیری کنیم. متاسفانه از سوی مجامع رغبتی برای ارسال طرح و مشکلات نمی بینیم که اگر این روند ادامه پیدا کند، سال آینده اعتباری برای این بخش به ما اختصاص نمی یابد چون جذبی انجام نشده است.

وی در مورد صدور شناسه سازمان‌های مردم‌ نهاد جوانان از سوی وزارت کشور افزود: موضوع دریافت شناسه هر سمن باید در استان حتما پیگیری و بررسی شود. توافق با وزارت کشور همه شده و ما نیز در معاونت جوانان، صدور شناسه هر سمن را در هر استان رصد می‌کنیم.

وی افزود: البته ممکن است هر استان در مسیر صدور شناسه مشکلاتی داشته باشد، اما سازمان‌های مردم‌نهاد هر استان باید مشکلات را رصد، گزارش و منعکس کنند و ما نیز در جلسات هفتگی آنها را بررسی می کنیم.

تندگویان در ادامه از تعهد وزارت کشور برای صدور شناسه همه سازمان‌های مردم نهاد جوانان خبر داد و گفت: بعد از صدور این شناسه است که امکان تفاهم نامه با وزارتخانه‌های دیگر امکانپذیر می‌شود.

وی افزود: جلسات مداوم و همیشگی باید با تشکل‌ها برگزار شود تا حرف و مشکلاتشان منعکس شده و همچنین به شکل مکتوب به معاونان ما منتقل شود.

وی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج هم اظهار کرد: برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج جزو شرح وظایف ابلاغی وزارت ورزش و جوانان بوده و اعتبارات این بخش نیز افزوده شده است. با ابلاغ قانون تسهیل ازدواج اعتبارات این بخش افزایش می‌یابد.

تندگویان درباره اعتبارات طرح‌های استانی نیز تاکید کرد: بودجه مذکور براساس جدول استانی سازمان برنامه بودجه مستقیم از سازمان به استان‌ها ابلاغ می‌شود و وظیفه ما تنها نظارت بر بودجه‌های ابلاغی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: شعار اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان در برگزاری این انتخابات ترویج اخلاق انتخاباتی و مشارکتی است، یعنی می‌خواهند ثابت کنند می شود انتخابات برگزار کرد اما با اخلاق این کار را انجام داد. ٣١ نفر امروز ارایه برنامه کردند و بهتر است، مسئولین کشوری نیز در مناظره‌ها به جای تخریب، گزارش عملکرد ارائه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز