واحدهای صنعتی آلاینده جریمه و تعطیل می شوند

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۹:۱۵:۱۹
کد خبر: ۸۰۳۴۹۸
واحدهای صنعتی آلاینده جریمه و تعطیل می شوند
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: واحدهای صنعتی که قوانین زیست محیطی را رعایت نکنند جریمه و تعطیل و به عنوان آلاینده صنعتی معرفی می شوند.

به گزارش برنا، حسن عباس نژاد در همایش هوای پاک در عجب شیر اظهار داشت: روند رو به رشد صنعت در کشور از جهاتی مثبت است اما اگر این رشد به محیط زیست آسیب بزند و آن را در معرض خطر قرار دهد قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه هزینه آلودگی هوا بر عهده تولید کننده آلاینده های هوا است افزود: کنترل صنایع آلاینده جزو برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست بوده و اقدامات لازم توسط این اداره کل در راستای کنترل و کاهش آلودگی آب، هوا و پسماند انجام می شود.

عباس نزاد به حوزه های مختلف که موجب آلایندگی هوا می شوند اشاره کرد و افزود: در کلانشهرها 73 درصد آلودگی مربوط به خودروها و 23 درصد مربوط به صنایع و چهار درصد مربوط به سایر منابع است.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی 14 دستگاه در حوزه حفاظت از محیط زیست فعال هستند گفت: اداره محیط زیست و تشکل های مردم نهاد و 12دستگاه دیگر بر حفظ محیط زیست در استان فعالیت می کنند.

عباس نژاد با بیان اینکه حفظ محیط زیست مقوله ای فرابخشی و نیازمند تلاش همگانی است عنوان کرد: رعایت نکردن برخی ملاحظات زیست محیطی از سوی برخی افراد و واحدها منجر به برخی چالش ها در محیط پیرامون شده که برگشت دوباره آن تقریبا غیر ممکن است.

معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به واحدهای مختلف آلاینده زیست محیطی هشدار داد و گفت: این اداره هیچ مماشاتی با متخلفان انجام نخواهد داد.

فرماندار عجب شیر نیز بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان با رعایت مقوله های محیط زیست تاکید کرد.

عادل اصغرپور افزود: بحث محیط زیست در دنیای امروز به ‌عنوان بزرگترین و اصلی‌ ترین دغدغه همه جوامع است.

وی گفت: سازمان‌ های مردم نهاد در تشویق و جلب مشارکت مردم نقش بسزایی دارند و می ‌توانند مردم را در حفاظت از محیط زیست فعال تر و آگاه تر کنند.

وی گفت: تمامی سازمان‌ ها و نهاد‌ها مکلف هستند در زمینه آموزش حفظ محیط زیست به آحاد مردم گام بردارند تا حفاظت از محیط زیست، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

اصغرپور با تقدیر از واحدهای صنعتی که نسبت به رفع آلایندگی اقدام کرده ‌اند گفت: صنایع آلاینده و غیر آلاینده فعال در سطح این شهرستان توسط گشت های شبانه روزی و واحد های پایش اداره حفاظت محیط زیست کنترل می شود.

در این همایش از فعالان حوزه محیط زیست شهرستان عجب شیر تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز