محمدمهدی تندگویان:

صفر تا صد برنامه کرمان را تشکل ها برگزار کردند/ حاشیه سازان سند ارائه دهند/ بعد از ۲۰ سال مجمع را برگزار کردیم

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۶:۰۱:۰۷
کد خبر: ۸۰۴۷۷۸
صفر تا صد برنامه کرمان را تشکل ها برگزار کردند/ حاشیه سازان سند ارائه دهند/ بعد از ۲۰ سال مجمع را برگزار کردیم
محمد مهدی تندگویان گفت: برای کسانی که خبرسازی می کنند و اخبار کذب منتشر کرده اند متاسف هستیم چرا که خبرهایی بدون بررسی و به دور از واقعیت را منتشر می کنند که پایه و اساس ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ، در پی برگزاری دومین مجمع ملی سمن های جوانان؛ برخی انتقادهای عجیب با ارائه آماری خیالی از سوی بعضی رسانه ها و گروه ها منتشر شد . منتقدانی که ادعا دارند این مراسم با مخارجی سنگین برپا شده است و سپس مدعی هستند سندیکای جوانان کشور؛ سیاسی است و رنگ  و بوی اجتماعی و فرهنگی ندارد .

محمد مهدی تندگویان- معاون وزیر ورزش و جوانان - درباره  حواشی شکل گرفته   به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: منتقدان بهتر است با سند و مدرک صحبت کنند. می گویند در جریان برگزاری دومین مجمع ملی سمن های جوانان کشور؛ هزینه های میلیاردی صورت گرفته است؛ این سخنان در حالی مطرح می شود که هیچ سند و مدرکی برای حرف ها ارائه نمی دهند و نکته قابل تامل آنجاست که عده ای از این منتقدان؛ خودشان پیشتر نامه ای را منتشر کرده اند که نشان می دهد، ما در راستای صرفه جویی در هزینه ها اعلام کرده بودیم، هیچ کسی  با خود همراه به این مراسم نیاورد. در روز  مراسم نیز  به طور رسمی به آقای جهانگیری- معاون اول رئیس جمهور-  اعلام کردیم که همگی ،مهمان این جوانان سمن ها  هستیم، اما باز با چنین حرف هایی مواجه شدیم .

تندگویان اضافه کرد: همه برنامه ای که در کرمان برگزار شد و هماهنگی ها میان دستگاه هاٰ اعم از توافقات، تعاملات، پذیرایی و حتی هدایایی که در مراسم داده شد از سوی خود تشکل ها تامین شده بود.

معاون وزیر ورزش وجوانان  با بیان اینکه محصولات و تولیدات کارآفرینان و سرپرست خانوارها به عنوان هدیه در مراسم اهدا شد، بیان کرد: صفر تا صد برگزاری این مجمع ؛توسط خود تشکل‌ها صورت گرفت، ما اصلا دخالتی  نداشتیم و برای کسانی که خبرسازی می کنند و  اخبار کذب  منتشر کرده اند متاسف هستیم چرا که  خبرهایی بدون بررسی و به دور از واقعیت را منتشر می کند که پایه مستند ندارد.

تندگویان با تاکید بر اینکه ما به جوانان سمن ها  آموزش می دهیم که چگونه در استان هایشان  با کمترین هزینه کار انجام دهند  افزود:  حال این  جوانان موفق شدند  با کمترین هزینه ها؛ چنین مراسمی را برگزار کنند. باید گفت که هزینه‌ی ایاب وذهاب ما را ،برای حضور درمجمع ملی، خود تشکل ها تامین کردند. اعضای تشکل ها، خودشان با حرکتی خودجوش مشارکت کرده اند. منتقدان  اگر می توانند سندی بیاورند که ما برای افراد بلیط گرفته ایم.

تندگویان با اشاره به اینکه در دولت قبل؛ تشکل های حوزه جوانان ،به سمت و سوی  مسائل کاملا حزبی و جناحی کشیده شده بود ، چنین گفت : ما از روز اول فعالیت، فقط بحث موضوعات اشتغال حوزه جوانان را پیگیری کردیم و شبکه هایی  در این زمینه راه اندازی شد ، مثل شبکه گردشگری .

وی افزود: هفته آینده در گیلان نشست کارآفرینان برگزار می‌شود ؛  آنجا هم باز خود تشکل ها کارها را انجام می دهند و ما اگر نظارت می کنیم فقط به عنوان بخش سیاستگذار دولت هستیم و تنها سیاست های کلی نظام را به آن ها ابلاغ می کنیم.

او درباره اخباری که ادعا دارند مجمع ملی سمن های جوانان کشور فضایی سیاسی دارد  اضافه کرد: موضوعات مورد بحث و فعالیت در فضای سمن ها اجتماعی، اشتغال و مباحث فرهنگی، پژوهشی است . لیست همه  تشکل های ما روی  سایت قابل دسترسی است و هر کسی می تواند اسامی تشکل ها را با عنوان و زمینه فعالیت هایشان درسایت ببیند . جایی برای فعالیت سیاسی در  این تشکل ها  وجود ندارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان  در پایان با بیان اینکه اولین مصوبه این مجمع ،مربوط به سال 76 است  اما متاسفانه به دلایلی امکان شکل گیری  آن میسر نشد گفت: ما بعد از 20 سال توانستیم با وجود تمامی مشکلاتی که در این حوزه داشتیم این مجمع را به شکل رسمی در کشور راه اندازی کنیم.

نظر شما