رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خبر داد؛

وجود ۳۰ ساختمان دارای حکم قضایی در پایتخت/ پرخطرترین ساختمان‌های تهران در مناطق ۶، ۱۱ و ۱۲

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۰۵:۳۶:۰۸
کد خبر: ۸۰۵۲۴۹
وجود  ۳۰ ساختمان دارای حکم قضایی در پایتخت/ پرخطرترین ساختمان‌های تهران در مناطق ۶، ۱۱ و ۱۲
زهرا صدراعظم نوری گفت: مرتبا سازمان آتش‌نشانی در حال بازدید و بررسی ساختمان‌های سطح شهر است و چون تعداد بازدیدها افزایش یافته، هرساله آمار این ساختمان‌ها نیز افزایش می‌یابد، چراکه ساختمان‌های ناایمن شناسایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ دو سال از فروریختن پلاسکو می‌گذرد و همچنان آمارهای مختلفی از ساختمان‌های ناایمن و پر خطر پایتخت به گوش می‌رسد اما تاکنون کمترین تدبیر برای کاهش خطرات ناشی از وجود ساختمان‌های ناایمن صورت گرفته است آن‌هم با توجه به اینکه اکثر این ساختمان‌های ناایمن در محله‌های  پرتردد و در شلوغ‌ترین نقاط پایتخت هستند.

و اما روزگذشته در صحن علنی شورا تازه ترین آمار ساختمان های پرخطر و ناایمن تهران 22 هزار ساختمان اعلام شد.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص اینکه چه تدابیری برای ایمن‌سازی این ساختمان‌ها صورت گرفته و چرا مدام به جای کاهش آمار شاهد افزایش آمار ساختمان‌های ناایمن در سطح پایتخت از سوی مسئولان شهری هستیم؟ به خبرنگار برنا گفت: ساختمان‌های سطح شهر باید تائیدیه آتش‌نشانی داشته باشند و تا زمانی که این امر اتفاق نیفتد نمی‌توانند پایان کار از شهرداری دریافت کنند. مرتبا سازمان آتش‌نشانی در حال بازدید و بررسی ساختمان‌های سطح شهر است و چون تعداد بازدیدها افزایش یافته، هر ساله  آمار این ساختمان‌ها نیز  افزایش می‌یابد چراکه ساختمان‌های ناایمن شناسایی می‌شود. بر این اساس مرتبا ساختمان‌ها به سمت کیفیت بهتر از لحاظ ایمنی می‌روند اما ما ساختمان‌هایی در سطح تهران داریم که از گذشته وجود داشته است به خصوص ساختمان‌های فرسوده‌ای که بلند مرتبه هم هستند و ایمنی لازم را ندارند و یا ضریب ریسک بالایی دارند.

صدراعظم نوری با اشاره به ساختمان‌هایی که در زمره بسیار پرخطر قرار دارند عنوان کرد: حدود 250 ساختمان از 22 هزار ساختمان ناایمن موجود در تهران، در دسته بسیار پرخطر قرار دارند. با تاکید شورای شهر و اهتمام شهرسازی‌ها در شهرداری، ساختمان‌های بلندمرتبه بدون رعایت استانداردها و ایمنی ساخته نمی‌شود و اگر هم ساخته شود نمی‌تواند مجوز پایان کار را بگیرد. به دلیل اینکه موضوع صدور پروانه سیستمی است و سازنده نمی‌تواند به راحتی کار را جلو ببرد، برای ساختمان‌های ناایمن در حال حاضر، پروانه صادر نمی‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عملکرد مدیریت شهری برای افزایش ایمنی ساختمان‌های شهر گفت: سازمان آتش‌نشانی با هماهنگی دستگاه قضایی 30 ساختمان را برای افزایش ایمنی الزام و دستورالعملی بدان‌ها ارائه کرده است. برخی از این مالکین ساختمان‌های ناایمن، تمکین نمی‌کردند که با همکاری مرجع قضایی پلمپ شدند و سپس هیات امنا یا هیات مدیره‌ها تمکین کردند و دستورالعمل‌ها را پذیرفتند و ایمن‌سازی و استانداردسازی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: روند بازدید توسط آتش‌نشانی به صورت مستمر ادامه دارد و در مناطق، کمیته‌های ایمنی وجود دارد که از ساختمان‌ها بازدید به عمل می‌آورند و آن‌هایی که ناایمن است و ضریب ریسک بالایی دارند شناسایی و اخطار داده می‌شود که در صورت عدم رعایت پلمپ خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که بیشتر ساختمان‌های پرخطر در کدام یک از مناطق وجود دارد، گفت: بیشتر ساختمان‌های پرخطر در مناطق مرکزی پایتخت هستند چراکه تعداد زیادی واحدهای تجاری و اداری در این مناطق وجود دارد. در مناطق 6، 11، 12 و تعدادی در منطقه 3 قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز