الهام فخاری در گفتگو با برنا مطرح کرد ؛

شهر دوستدار کودک معطل تغییر رویکرد مدیریت شهری

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۰۵:۴۲:۱۸
کد خبر: ۸۰۵۷۴۳
شهر دوستدار کودک معطل تغییر رویکرد مدیریت شهری
طی سنوات گذشته از تهران به عنوان شهری که "دوستدار کودکان" نیست، یاد می شد اما در بودجه 97 شهرداری تهران توجه ویژه ای به این مصوبه که مورد بی مهری واقع شده بود، صورت گرفت؛ از نظر شورای شهر تهران، در نظر گرفتن ردیف بودجه گام مهمی برای رسیدن به "شهردوستدار کودکان" بود. با این وجود تاکنون اقدامات عملی جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا ؛ دوره های گذشته شورای شهر تهران مصوبه‌ای تحت عنوان"شهر دوستدار کودک" داشته است اما آنچنان که باید اقدامات قابل توجهی برای تسهیل زندگی کودکان در پایتخت صورت نگرفته است و شورای شهر پنجم سال گذشته درصدد بود تا این مصوبه را با جدیت بیشتری پیگیری کند.

الهام فخاری، مسئول کمیته پیگیری و نظارت مصوبه شهر دوستدار کودک در رابطه با آخرین اقدامات برای رسیدن به شهر دوستدار کودک  به خبرنگار  برنا گفت: جلساتی با همراهی کمیته نظارت به طور مرتب برگزار می کنیم.  حرکت دادن سیستم به سمت تغییر رویکرد و انجام برنامه های اجرایی، زمان و انرژی زیادی می برد اما حداقل ماهی یکبار جلساتی در این رابطه برگزار می شود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید به اقداماتی که در گذشته در خصوص "شهر دوستدار کودک" صورت گرفته، افزود: متاسفانه فاصله ی زیادی با آن چه قبلا مصوب شده و تا امسال قابل اجرا بوده، داریم.

فخاری با اشاره به اینکه از دوران گذشته تنها دو صورت جلسه که مشابه یکدیگرند، وجود دارد، گفت: طی سال گذشته تا کنون در این کمیته  تلاش کرده ایم پروژه هایی که قبلا تعریف شده بود را با شرایط فعلی بازتعریف کنیم اما باید ابتدا تغییر رویکرد اتفاق بیفتد. از مگا پروژه هایی چون شهربازی های گران قیمت به سوی دسترس پذیری، پیاده محوری و... حرکت کرده ایم که در نظر داریم این امر را به صورت برنامه اجرایی تدوین کنیم.

مسئول کمیته پیگیری و نظارت مصوبه شهر دوستدار کودک در خصوص سرنوشت بودجه 97 که برای شهر دوست دار کودک در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: در بخش های مختلف پیشنهادات موردی داشته ایم  که باید محقق شود تا امسال هم بتوانیم بودجه را برای شهر دوستدار کودک در نظر داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز