رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا شهر تهران در گفتگو با برنا :

قانون گذار می تواند جرم انگاری کند نه شهرداری و شورا / ساماندهی تنها راه حل برخورد با دستفروشان

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۸:۲۱:۱۵
کد خبر: ۸۰۶۳۳۸
قانون گذار  می تواند جرم انگاری کند نه شهرداری و شورا /  ساماندهی تنها راه حل برخورد با دستفروشان
ابراهیم امینی نسبت به ادعای مجرم بودن دستفروشان واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ نائب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به گفته های شهردار منطقه 4 مبنی بر جرم بودن دستفروشی گفت: اینکه بگوییم دستفروشان مجرم هستند درست نیست ولی باید یکسری راهکارهایی برای آنان وجود داشته باشد.

نائب رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: از طرف دیگر دستفروش هر کجا و به هر صورت که بخواهد نمی تواند فعالیت داشته باشد چرا چهره شهر نا زیبا می شود.باید محل هایی برای دستفروش مانند شنبه بازارها در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: چنانچه دستفروشی ساماندهی نشود و هر کجای شهر بساط گستری کنند حق کسانی که مبالغی برای مغازه ها پرداخت می کنند، عوارض و مالیات می دهند و حتی عابرین پیاده ضایع می شود.

امینی با اشاره به اینکه برای جرم انگاری کردن فعالیت ها باید به قانون مراجعه کر، خاطر نشان شد: جرم انگاری را باید قانون تشخیص بدهد؛ شورا و شهرداری نمی تواند با مصوبه عنوان کند که فعالیتی جرم است؛  اگر عملی را قانون گذار ممنوع اعلام کند و برای ارتکاب آن مجازات در نظر بگیرد جرم است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا شهر تهران در پایان گفت:  به طور مجموع حق کسبه، عابر و دستفروش را باید در نظر گرفت و به همه ی اینها توجه داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز