رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون به زودی در دستور کار شورا شهر تهران

۱۳۹۷/۱۱/۱۲ - ۰۶:۱۶:۱۱
کد خبر: ۸۰۶۸۸۸
طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون به زودی در دستور کار شورا شهر تهران
رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم ساماندهی دستفروشان و با رد جرم انگاری این فعالیت از ارائه طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در صحن علنی شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی برنا ؛حجت نظری با بیان اینکه طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون به زودی در صحن شورا طرح خواهد شد گفت:  امیدوارم بعد از تصویب صحن شورا مقدمات اجرایی شدن آن نیز فراهم شود.

عضو شورای شهر تهران در ابتدای این مصاحبه با رد ادعای مجرم بودن دستفروشان گفت: مطابق قانون 55 شهرداری ها، سدمعبر جرم است اما الزاما هر دستفروشی سد معبر نمی کند.

حجت نظری افزود: معابری داریم که امکان حضور  دستفروشان در آن فضاها مهیا است ؛ به گونه ای که معبری سد نشود. سد معبر یعنی اینکه مردم نتوانند تردد کنند. اگر عرض پیاده رو به حدی باشد که شما بتوانید تردد کنید و کنارش وسایل  برای فروش عرضه شود، سد معبری رخ نداده است.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت شهری باید برنامه ریزی و مقررات خاص خود را داشته باشد و ما هم پیشنهاد اجرایی شدن این دستورالعمل را به شهرداری داده ایم.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: چند ماه پیش طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون را ارائه کرده ام و فوریت آن به تصویب رسید؛ در کمیسیون بحث شد و در حال حاضر به هیئت رئیسه برای طرح در صحن شورا ارائه شده است که امیدواریم بتوانیم به عنوان مصوبه لازم الاجرا به تصویب برسانیم.

نظری با بیان اینکه طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون به زودی در صحن شورا طرح خواهد شد گفت:  امیدوارم بعد از تصویب در صحن شورا مقدمات اجرایی شدن آن نیز فراهم شود.

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در کمیته مشارکت های مردمی که مسئولیت آن با بنده است از دو ماه پیش کارگروهی برای رسیدگی به وضعیت افراد در معرض آسیب تشکیل شده است.

وی افزود: از حوزه های تخصصی دعوت کرده ایم با افرادی  که امکان عرضه کالاهای تولیدی افراد آسیب پذیر همچون (زنان سرپرست خانوار ) را دارند جلساتی تشکیل بدهیم.

نظری در پایان گفت: در این جلسات مقدماتی فراهم شد که در سه دهه اسفندماه فضاهای مختلف شهری که معابر هم در آن به صورت مختصر دیده شده، ساماندهی صورت بگیرد و امیدوارم از ابتدای اسفندماه این طرح به مرحله اجرا برسد.

 

نظر شما