سردار رحیمی خبر داد ؛

پاکسازی مناطق شوش مولوی و هرندی پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۱۴:۱۱:۴۱
کد خبر: ۸۰۶۹۲۸
پاکسازی مناطق شوش مولوی و هرندی پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی
فرمانده پلیس تهران بزرگ گفت : از ابتدای سال نزدیک به ۳۰ هزار معتاد که برخی از آنها چندین بار دستگیر شده‌اند را جمع‌آوری کردیم .

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سردار حسین رحیمی (رئیس پلیس تهران بزرگ) در حاشیه بازدید از اجرای روند جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان موار مخدر در منطقه شوش، مولوی و هرندی در جمع خبرنگاران گفت: عملیات گسترده پلیس برای پاکسازی مناطق شوش مولوی و هرندی پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی و شناسایی بیش از یکصد خانه که در این محل با مشکلات جدی در خصوص مواد مخدر و اعتیاد مواجه بودند و همچنین معابر کوچه‌ها و خیابان‌ها که معتادان در آن به راحتی جولان می‌دادند و آن را پاتوق قرار داده بودند، شروع شده است.

وی ادامه داد: این طرح با هماهنگی بسیار خوب ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاه‌ها اجرا شده است تا این لحظه که دو روز و نیم از اجرای طرح می‌گذرد ۲ هزار معتاد متجاهر از این مناطق جمع‌آوری شده‌اند که البته ۳۵۰ نفر از این افراد متاسفانه از معتادین هستند که دارای زخم باز و بیماری‌های واگیردار هستند و با مشکلاتی از این دست، دسته و پنجه نرم می‌کنند. ما با تدبیر سردار مومنی این افراد را فعلا نگهداری می‌کنیم. همچنین تا این لحظه حدود ۳۸ منزل از 100 منزلی که پاتوق بودند پلمپ خانه شده است و ادامه پلمپ این خانه‌ها ادامه خواهد داشت و بیش از ۲۰۵ فروشنده مواد مخدر جمع‌آوری شده‌اند. تعدادی کارتن‌خواب دستفروش نیز بازداشت شدند و امیدوارم با اراده جمعی و کمک همه دستگاه‌ها مانند بهزیستی وزارت بهداشت و همه دستگاه‌هایی که قول داده‌اند در این خصوص با ما همکاری لازم را داشته باشند، بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

 سردار رحیمی خاطرنشان کرد: با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط و مساجد و معتمدین محل، طرح جامعی را برای این منطقه و پاکسازی معتادان اجرا خواهیم کرد و وضعیت این منطقه را سر و سامان داده و این منطقه را از لوث وجود این افراد که باعث مشکلات بسیاری در منطقه شده‌اند، پاک می‌کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: ما دو رینگ را برای اجرای این طرح تعریف کرده‌ایم: رینگ اصلی مرکز اصلی حضور این معتادان بود و در مرحله اصلی و طور کامل پاکسازی کردیم و از امروز ادامه رینگ دوم را انجام خواهیم داد و تا بازار تهران نیز ادامه خواهد داشت.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که چه زمانی حضور معتادان را به صورت گله‌ای در این منطقه نخواهیم دید، گفت: نیروی انتظامی به عنوان مجموعه‌ای که باید آنها را جمع‌آوری کند و تحویل دستگاه‌ها بدهد کار خود را انجام داده و در این ماموریت به هیچ عنوان عقب‌نشینی هم نخواهد کرد و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز به ما قول دادند که دستگاه‌های دیگر نیز پای کار آمده و فقط نیروی انتظامی به تنهایی نباید  طرح را انجام دهد بلکه دستگاه‌های دیگر هم باید آمده و با تمام توان به ما کمک کنند و این مشکلات را برطرف کنیم. طبیعتا نیروی انتظامی بخشی از کار است و ما از ابتدای سال مبارزه بی‌امانی را در خصوص جمع‌آوری معتادان تجاوز انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال نزدیک به ۳۰ هزار معتاد که برخی از آنها چندین بار دستگیر شده‌اند را جمع‌آوری کردیم و انشاالله این طرح ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بازدید از این مناطق تاکنون ۳۰ کیلو مواد مخدر کشف و ضبط و مقادیر زیادی مشروبات الکلی و مقدار زیادی اموال مسروقه کشف و ضبط شده است. همچنین از روزی که این طرح اجرا شده، تاکنون میزان سرقت در این منطقه به یک دوازدهم رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز