معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

مشکلی برای دریافت شناسه سمن‌های جوانان وجود ندارد/ استعلام‌های چهارگانه صورت بگیرد مانعی نخواهد بود

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۵:۴۷:۱۸
کد خبر: ۸۰۷۷۶۰
مشکلی برای دریافت شناسه سمن‌های جوانان وجود ندارد/ استعلام‌های چهارگانه صورت بگیرد مانعی نخواهد بود
معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور گفت: مشکلی برای دریافت شناسه سمن‌های جوانان وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شش ماه پیش تفاهم‌نامه‌ای بین  وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور در راستای صدور شناسه ملی برای سمن‌های حوزه جوانان و همچنین به رسمیت شناختن آنان امضا شد. اما بعضی از سمن‌ها مدعی هستند در پس این تفاهم‌نامه، با مراجعه به استانداری‌ها با مشکلاتی مواجه شده و شناسه رسمی در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

کمال اکبری، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره وضعیت اجرایی تفاهم‌نامه میان وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان در خصوص صدور شناسه برای سمن‌ها چنین گفت: ابلاغیه‌های لازم به شهرستان‌ها ارسال شده تا سازمان‌های مردم نهادی که دارای اعتبارنامه هستند با مراجعه به استانداری‌ها به عنوان سمن رسمی دارای شناسه شوند و  اکنون در مرحله اجرای آن هستیم. فرآیندهای طولانی برای شناسه‌دار شدن سمن‌ها وجود ندارد، بعد از تشکیل جلسه هیات نظارت استان، در صورت تایید این سمن‌ها، مشخصات آن‌ها ارسال شده و  ثبت رسمی می‌شوند. تاکنون گزارشی مبنی بر وجود مشکلات در این زمینه به ما  ارائه نشده است. تنها در این مدت سوالاتی برای مدیرکل‌های اجتماعی استان‌ها به وجود آمده بود که با آنها در تماس بوده‌ و امروز کارها در حال انجام است.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور افزود: در مفاد توافقنامه با وزارت ورزش و جوانان تعیین شد اداره کل‌های وزارت ورزش و جوانان استعلام‌های چهارگانه را  انجام دهند، استعلام‌ها کامل نباشد پرونده ناقصی خورده و باید دوباره بررسی شود. اگر طبق توافقنامه مراحل طی شود امکان ندارد مشکلی در مسیر ثبت شناسه‌ها به وجود بیاید.

کمال اکبری با بیان اینکه «اگر در مسیر صدور شناسه سمن‌ها مشکلی پیش بیاید به دنبال تدبیری برای حل آن هستیم» اذعان کرد: این توافق نامه به تازگی شکل گرفته، امکان دارد مشکلاتی در مسیر اجرا پیش بیاید  که عادی است و به مرور این مشکلات حل خواهد شد و کار با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: از نظر قانونی، ابلاغی، مقرراتی و همچنین دستور العملی هیچ نقصی نداریم و اراده انجام کار نیز وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز