مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خبر داد ؛

تشکیل شبکه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی / سمن های کشور رتبه بندی می شوند

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۴:۱۴:۳۳
کد خبر: ۸۰۸۱۶۲
تشکیل شبکه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی / سمن های کشور رتبه بندی می شوند
سالک گفت : در حال حاضر ۲۲۷۳ سازمان مردم نهاد از وزارت ورزش و جوانان مجوز دریافت کردند و تشکیل شبکه‌های تخصصی بین آنها باعث ایجاد هم افزایی بین آنان شده است. این در حالیست که در سال ۹۲ تعداد سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان کمتر از ۲۰۰ مورد بود که طی سال‌های اخیر با رشد چشمگیری روبرو شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در نشست بررسی دستاوردها، چالش‌ها و چشم‌انداز آینده حوزه جوانان که امروز - 14 بهمن برگزار شد با بیان اینکه   در صورتی که قرار است به این سمت برویم که از تجربه سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم باید این اراده در همه دستگاه‌های اجرایی کشور وجود داشته باشد گفت: این در حالیست که در حال حاضر ممکن است یک روز صبح نشستی با حضور سازمان‌های مردم نهاد برگزار شود اما همان شب از صدا و سیما مستندی پخش شود که اتهام‌های متعددی را معطوف به سازمان‌های مردم نهاد کند.

وی با انتقاد از نگاه مجرمانه نسبت به سازمان‌های مردم نهاد افزود: در هر دستگاهی ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد اما این به معنای آن نیست که کل این حوزه را مجرمانه تلقی کنیم. خود نیروی انتظامی یا قوه قضائیه هر سال آماری از افراد متخلف در دستگاه خودشان اعلام می‌کنند اما این به آن معنا نیست که کل این نهادها متخلف هستند.

سالک با اشاره به برگزاری تجربه موفق تشکیل مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان نیز گفت: ابتدای بهمن ماه امسال انتخابات این مجمع به شکل کاملاً دموکراتیک برگزار شد.

به گفته سالک در حال حاضر ۲۲۷۳ سازمان مردم نهاد از وزارت ورزش و جوانان مجوز دریافت کردند و تشکیل شبکه‌های تخصصی بین آنها باعث ایجاد هم افزایی بین آنان شده است. این در حالیست که در سال ۹۲ تعداد سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان کمتر از ۲۰۰ مورد بود که طی سال‌های اخیر با رشد چشمگیری روبرو شده است.

سالک در ادامه از تشکیل شبکه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تعداد کمی سازمان‌های مردم نهاد در سال آینده این تشکل‌ها رتبه بندی می‌شوند و به لحاظ کیفی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. پایلوت این طرح در استان‌های سمنان و قزوین اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز