عضو شورای شهر تهران در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

امسال برای بهبود زندگی شهری مردم عملکرد چشمگیری نداشتیم/ بزرگترین مشکل شهرداری عدم تخصیص بودجه است

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۶:۰۱:۲۶
کد خبر: ۸۰۸۳۸۵
امسال برای بهبود زندگی شهری مردم عملکرد چشمگیری نداشتیم/ بزرگترین مشکل شهرداری عدم تخصیص بودجه است
بودجه 98 به صحن شورای شهر رسید حال این سوال مطرح است که هر ساله طرح‌های مختلفی از جمله بهسازی معابر در دستور کار قرار می‌گیرد و در بودجه برای آن‌ها کد پروژه تعریف می‌شود اما عملا در سطح شهر اتفاق خاصی نمی‌افتد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تسطیح پیاده‌روهای سطح پایتخت، داشتن شهری که دوستدار کودک است، داشتن شهری امن برای زنان، توسعه نشاط شهری، اصلاح مبلمان شهر و... همگی در زمره پروژه‌هایی بود که در یک‌سال اخیر مدیران شهری زیاد از آنها گفتند و بیان داشتند قصد ایجاد و اجرای آنها را دارند اما بر خلاف اهمیت نشان دادن به این موارد، در شهر به‌طور چشمگیر، کاری در این ابعاد دیده نمی‌شود. مشکلی که عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در گفتگو با خبرنگار برنا آن را ناشی از عدم تخصیص بودجه می‌داند.

حجت نظری در این رابطه به خبرنگار شهری برنا  گفت: هر ساله بودجه‌ای برای برخی پروژه‌ها تصویب می‌شود اما تصویب بودجه یک بحث است و تخصیص بودجه بحث دیگری.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال جاری، به‌خصوص در حوزه فرهنگی اجتماعی به‌دلیل مشکلات در تخصیص بودجه نتوانستیم آنها را به خوبی جلو ببریم و مواردی را پیگیری کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پروژه‌هایی همانند تسطیح پیاده‌روهای سطح شهر افزود: سال جاری به واسطه عدم تخصیص نتوانستیم آن‌چنان که باید ورود جدی به اموری که برای تسطیح زندگی مردم در سطح شهر است، داشته باشیم. به‌دلیل عدم ثبات مدیریت در معاونت فرهنگی اجتماعی و شهرداری قادر نبودیم در خصوص همه ردیف بودجه‌های شورا در سطح اجرا، رضایت مطلوب داشته باشیم.

وی با ارائه راهکار برای حل این مشکل اظهار کرد: معتقدم اگر امسال نتوانستیم به خوبی این کد پروژه‌ها را اجرایی کنیم دلیل نمی‌شود در بودجه سال آینده برای این پروژه‌ها پیش‌بینی‌هایی نداشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به ثبات مدیریتی در شهرداری تهران، باید کد پروژه‌ها را  به روزرسانی کنیم و بلافاصله بعد از تائید مصوبه مربوط به بودجه سالیانه شهرداری تهران، پیگیر همه کد پروژه‌ها در شهرداری باشیم.

نظری در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تنها 50 درصد بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی تخصیص پیدا کند.  مشکل اصلی ما تخصیص بودجه است و باید برای این مورد فکر اساسی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز