جزئیات شرایط خانه های کبریتی در محله صفا؛

کرایه خانه های ۲۰ متری به ۳۵ مرد مجرد / آسیب های جدی اجتماعی در یک قدمی منطقه ۱۳ تهران

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۵:۳۷:۰۲
کد خبر: ۸۰۹۱۸۴
کرایه خانه های ۲۰ متری به ۳۵ مرد مجرد  / آسیب های جدی اجتماعی در یک قدمی منطقه ۱۳ تهران
خانه های کبریتی منطقه 13 در محله صفا به معضل جدی منطقه تبدیل شده است چرا که کرایه خانه های 30 متری به تعداد زیادی مرد مجرد؛ سبب افزایش نا امنی در منطقه شده است و شورایاران این محله از عدم پیگیری متولیان گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛  روزگذشته خبری از کرایه فضاهای 6 متری در خانه های 20 متری به مردان مجرد در محله صفا در منطقه 13 در خبرگزاری برنا منتشر شد. 

خانه های کبریتی که با توجه به شرایط اسکان  و وضعیت ساکنان می تواند به سرعت به آسیبی جدی در منطقه مبدل شود .

محله امنیت ندارد؛ اهالی کوچ کردند

محمود معنوی؛ دبیر شورایاری منطقه 13 در توضیح شرایط  این خانه های کبریتی  در منطقه 13 تهران چنین به خبرنگار برنا  گفت:  ناحیه 1 منطقه 13 جز محله های قدیمی با کوچه های باریکی است که در آن خانه هایی با متراژ بسیار پایین وجود دارد .

وی افزود: برخی از این خانه ها متروکه هستند اما متاسفانه به دلیل ریز دانه بودن کسی رغبتی برای ساخت این خانه ها ندارد و از سوی دیگر ساکنین قدیمی از این محله کوچ کرده اند و این روزها به مجردها کرایه داده می شود .

معنوی خاطر نشان کرد: عامل نگران کننده آنجا است  که  این خانه های 20 تا 30 متری غالبا به 20 تا 35 مرد مجرد کرایه داده می شود و برخی از آنان معتاد هستند که امنیت محله را به خطر انداخته اند.

دبیر شورایاری منطقه 13 با اشاره به کوچ ساکنان قدیمی منطقه  از این محله گفت: با شکل گیری این وضعیت ؛حس امنیت از بین رفته و مردم محل  ناچار به  کوچ شده اند ؛ از سوی دیگر صاحب خانه ها برای اجاره این خانه ها سود زیادی به دست می آورند.

وی در رابطه با پیگیری های صورت گرفته در خصوص این وضعیت که می تواند به محلی برای شکل گیری آسیب های اجتماعی تبدیل شود اظهار کرد: تاکنون پیگیری های زیادی از سوی  شهردار و  اعضای شورای شهر انجام گرفته ولی همچنان وضعیت باقی است . نکته مهم آنجا است که  خانواده ها در کنار این خانه های مجردی زندگی می کنند.

بی توجهی به آسیب های اجتماعی در حال رشد

در ادامه حسین رضا سراج، عضو شورایاری در خصوص وضعیت بلاتکلیف خانه های لانه زنبوری منطقه 13 به برنا  گفت: خانه های کوچکی در محله صفا وجود دارد که به خانه های مجردی معروف است چرا که هر خانه 20 متری  به تعداد زیادی مرد مجرد کرایه داده می شود که شاید به هر کدام فضایی کمتر از 6 متر برسد.

وی افزود: مشکل ما این نیست که چرا این خانه ها  به مجرد ها کرایه داده می شود، مسئله آنجاست که  این وضعیت زندگی و شرایط این افراد که بعضا معتاد هم هستند در کنار خانه هایی قرار دارد که در آن خانواده زندگی می کند و مشکلات اخلاقی را شکل داده است .

سراج با بیان اینکه منطقه 13 منطقه ای بزرگ است با این حال به جای 4 کلانتری 1 کلانتری دارد گفت :  تصویب شده است که یک کلانتری برای این محله ایجاد شود اما متاسفانه چون ساختمانی داده نشد، کلانتری در این محله نیز نداریم.  مدیران شهری بازدیدهایی از این محله داشته اند اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.این کم توجهی به وضعیت منطقه  می تواند به سرعت آسیب های اجتماعی را در منطقه رشد دهد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز