معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

هیئت اندیشه ورزان جوان می تواند الگوی مناسبی برای مدل حضور جوانان در استان ها باشد

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۳:۴۲:۳۴
کد خبر: ۸۰۹۶۰۵
هیئت اندیشه ورزان جوان می تواند  الگوی مناسبی برای مدل حضور جوانان در استان ها باشد
تندگویان گفت : هیئت اندیشه ورزان جوان می تواند الگوی مناسبی برای مدل حضور جوانان در استان ها باشد/ به دنبال این هستیم که این هیئت به ساختار اجرایی استان تبدیل شود معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهور قرار شد روی الگوی « هیئت اندیشه ورزان جوان» استان همدان تحقیقات و بررسی ها را انجام دهیم تا بتوانیم با رفع موازی کاری ها و ایجاد هم افزایی مدل آن را کشوری کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا  ،  محمد مهدی تندگویان در خصوص سفر دیروز خود به استان همدان به خبرنگار این پایگاه گفت: الگویی را آقای استاندار همدان در خصوص بهره گیری از جوانان در بدنه اجرایی استان به نام هیئت اندیشه ورزان جوان از سال گذشته داشتند که این الگو را دیروز در حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور معرفی کردند.

وی تصریح کرد: البته ما هم در معاونت امور جوانان در موضوعاتی که دنبال می‌کردیم طرحی به عنوان مشاورین جوان استاندار را از قبل داشتیم که قرار بود استانداران کشور به این سمت بروند که مجمع مشورتی را برای جوانان تشکیل دهند و به خصوص از جوانانی که ما در سمن‌ها داریم استفاده کنند. هیئت اندیشه ورزان جوان تقریبا شبیه همان سبک است که ساختار آن در تمام فرمانداری‌ها و خود مرکز استان تشکیل و کمیته‌های تخصصی برایشان ایجاد شده و در هر فرمانداری تعدادی جوان را مشغول کار کرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خوبی این طرح هم این است که از جوانان فعال سمن های جوانان استفاده شده است. جوانان کارگروه های تخصصی را در تمام زمینه ها دارند و در حقیقت مشاور اجرایی فرمانداران و استانداران هستند و در همه بخش ها مثل عمرانی، صنعتی، فرهنگی، هنری و غیره نظارت می‌کنند و مشاوره می‌دهند که می تواند الگوی مناسبی برای مدل حضور جوانان در استان ها باشد.

تندگویان با بیان اینکه از مدتی پیش اطلاعات این طرح را گرفته بودیم، افزود: دیروز این طرح را به همراه معاون اول رئیس جمهور از نزدیک بازدید و در این خصوص با دکتر جهانگیری هم جلسه برگزار کردیم و قرار شد روی مواردی که کار شده است تحقیقات و بررسی ها را انجام دهیم تا بتوانیم با رفع موازی کاری ها و ایجاد هم افزایی مدل آن را کشوری کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح در همدان بازدهی خوبی داشته است، گفت: تنها موضوعی که وجود دارد این است که این طرح هنوز به صورت عملیاتی، خروجی نداشته است. یعنی هیئت‌ها، کارگروه های تخصصی و ساختار شکل گرفته است ولی هنوز جایگاه عملیاتی جوانان استان در حوزه‌های اجرایی معلوم نیست. به همین دلیل ما باید یک مدتی صبر کنیم تا این طرح به یک کار اجرایی برسد و اگر به مشکلی بر نخورد، الگوی قابل ارائه به سایر استان‌ها را تبیین کنیم.

تندگویان افزود: طبق دستور دکتر جهانگیری، همان دیشب قرار گذاشته شد بررسی‌ها را آغاز کنیم و تا آخر سال یک سفر دیگر به همدان داشته باشیم و بتوانیم نتایج آن را در استان بررسی کنیم و به یک جمع بندی برسیم و الگو را عملیاتی تر کنیم.

وی درخصوص بحث مدیریت جوانان در کشور گفت: در طرح اندیشه ورزان جوان که آقای استاندار همدان ارائه کردند به همه فرمانداران بخشنامه شده است که یک معاون جوان و یک معاون خانم داشته باشند و این اتفاق هم در استان افتاده، اما چیزی که ما مدنظر داریم این است که در ادارات کل استانی هم ثمره آن را در اجرا ببینیم و جوانانی که به صورت تخصصی وارد حوزه‌های مختلف شده‌اند انتصابات آنها در ادارات کل استان صورت بگیرد. ما به دنبال این هستیم که این هیئت ها به ساختار اجرایی استان تبدیل شود.

تندگویان با بیان این که نمی شود انتظار داشت همه این جوانان در ادارات استان ها مشغول به کار شوند، افزود: ولی وقتی این هیئت‌ها شکل گرفته و ساختاری پیدا کرده است حالا انتظار داریم حداقل هر اداره کل در تشکیلات خودش از یک جوان استفاده کند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در بخش بانوان استان همدان این موضوع عملیاتی شده و هر فرماندار یک معاون خانم دارد، در بخش جوانان هم اقدامات در حال اجراست یعنی استان به سمت عملیاتی شدن می رود و اگر این اتفاق به صورت کامل بیفتد می‌تواند الگوی بسیارخوبی برای سایر استان ها باشد.

وی ادامه داد: باید تحقیقاتی را داشته باشیم تا کار مغایرتی با قوانین و اجراء نداشته باشد و به یک الگو برسیم و آن را در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان مطرح و مصوب کنیم بعد از آن یا از ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و یا از طریق معاون اول رئیس جمهور، این طرح به استانداران ابلاغ شود.

 

نظر شما