نایب رئیس مجمع ملی سمن های کشور در گفتگو با برنا خبر داد؛

افتتاح پروژه بزرگ ریل تور گردشگری در ۲۴ بهمن/ گرفتن تسهیلات ۴ درصدی با تاسیس سمن های بوم گردی

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۶:۲۴:۳۲
کد خبر: ۸۱۱۲۰۸
افتتاح پروژه بزرگ ریل تور گردشگری در ۲۴ بهمن/ گرفتن تسهیلات ۴ درصدی با تاسیس سمن های بوم گردی
کبیری گفت: مدیران جوان اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تاسیس سازمان مردم نهاد از طریق وزارت ورزش و جوانان و همچنین عضویت در شبکه ملی گردشگری جوانان، از تسهیلات کارآفرینی 4% بهره مند می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با نزدیک شدن به عید باستانی نوروز، یکی از مسائل مهمی که باید به آن پرداخته شود؛ بحث گردشگری و مسافرت شهروندان به نقاط مختلف کشور است. در همین زمینه مدتی است، سازمان های مردم نهاد و استارت آپ ها فعال شده و گام های موثری نیز در این فضا  برداشته اند؛ تا در کنار آشناسازی مردم با نقاط ناشناخته بومی به تسهیل سفر گردشگران کمک کنند. حال در این زمینه با یکی از اعضای مجمع ملی جوانان گفت‌وگو کرده ایم.

بهاره کبیری، نایب رییس مجمع ملی سمن های کشور و دبیر شبکه ملی گردشگری جوانان کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ درباره فعالیت شبکه ملی گردشگری جوانان برای عید نوروز بیان کرد: بسته های ویژه بوم‌گردی شبکه گردشگری، توسط سازمان‌های مردم نهاد در استانها تهیه شده و برای نوروز آماده اجرا است؛ همچنین اقامتگاه‌های بوم‌گردی و بوم کلبه‌های مجوزدار نیز از زیر مجموعه‌های شبکه گردشگری هستند؛ پس از دوره‌های توانمندسازی، کارگاه آموزشی و تورهای شهری برای راهنمایان برای ارائه خدمات به توریست‌ها، اعضای انجمن و فعالان گردشگری به صورت تخصصی در نوروز به صورت شبکه‌ بوم‌گردی پذیرای گردشگرهای خارجی خواهند بود.

کبیری در ادامه مطرح کرد: برگزاری جشن نوروزگاه با نمایش آداب و رسوم سنتی مثل آواهای محلی، بازی‌های محلی، اسب سواری، آیین چهارشنبه سوری، برگزاری جشن ازدواج سنتی، برگزاری آیین‌های سنتی نوروز در اقامتگاه‌های مجاز بوم‌گردی، کاروان‌های استقبال از بهار با اجرای موسیقی سیار، مراسم نورافشانی و..... از دیگر برنامه های نوروزی شبکه گردشگری است.

او افزود: با شروع سال جدید شبکه ملی گردشگری، برنامه های ملی مثل؛ مدرسه چهار فصل گردشگری با محوریت آموزش مشاغل گردشگری، آشنایی با گردشگری تاریخی (بناهای تاریخی کمتر شناخته شده )، محله های قدیمی شهرها و انواع گردشگری همانند گردشگری غذا، گردشگری روستایی، جشنواره رسانه و ... را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به رونمایی و افتتاح پروژه بزرگ ریل تور گردشگری کشور در 24 بهمن ماه توسط مدیریت منطقه 3 گردشگری گفت: به زودی این پروژه گردشگری ریلی با عبور از زیباترین مسیرهای ریلی کشور؛ مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستای دره اسپر و سایر اقامتگاه‌های بومگردی  لرستان را نیز پوشش می‌دهد و برای 100 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

دبیر شبکه ملی گردشگری جوانان کشور با بیان اینکه دفتر بین‌المللی شبکه گردشگری در قالب سازمان گردشگری جوانان جهان اسلام تاسیس می‌شود تصریح کرد: ارزان‌سازی سفر از برنامه های شبکه گردشگری است و سازمانهای مردم نهاد گردشگری با اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقامتگاههای بوم‌گردی خود به صورت شبکه ای جامع آمادگی ارائه خدمات به گردشگران خارجی و نیز گردشگران داخلی را دارند.

نایب رییس مجمع ملی سمن های کشور خبر داد: مدیران جوان اقامتگاه‌های مجوز دار بوم‌گردی با تاسیس سازمان مردم نهاد از طریق وزارت ورزش و جوانان و همچنین عضویت در شبکه ملی گردشگری جوانان، از تسهیلات کارآفرینی 4% بهره مند می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز