نژادبهرام با اشاره به لایحه جدید برج باغات ؛

لایحه جدید برج باغات به خانه باغ تبدیل می‌شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۶ - ۰۶:۲۷:۰۸
کد خبر: ۸۱۱۹۷۷
لایحه جدید برج باغات به خانه باغ تبدیل می‌شود
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به لایحه جدید برج باغات از تصویب این لایحه در جلسات آینده شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ لایحه برج باغات اسفند ماه سال گذشته به دلیل تخریب باغات پایتخت لغو شد و از سال گذشته تاکنون بنا است لایحه جایگزین در دستور کار قرار بگیرد اما همچنان مناطق مختلف شهرداری تهران برای ارائه مجوز ساخت و ساز در بلاتکلیفی به سر می‌برند. در این راستا عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اصلاحیات جدید در لایحه  برج باغات به خبرنگار شهری برنا گفت: اصلاحات لایحه جدید برج باغات انجام شده و طی نامه‌ای که هفته گذشته رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی به هیات رئیسه ارسال کرده در دستور کار قرار گرفته و جزو اولویت های شورای شهر است.

زهرا نژادبهرام در رابطه با زمان دقیق قرار گرفتن لایحه جدید برج باغات، در دستور کار شورای شهر تهران بیان کرد: لایحه جدید برج باغات طی هفته‌های آینده به صحن علنی شورای شهر تهران می‌آید. رویکرد ما حفظ باغات است از این رو حداقل تراکم  برای ساخت و ساز در باغات در نظر بگیریم.

عضو شورای شهر تهران در خصوص جزئیات این لایحه خاطرنشان کرد: میزان تراکم ساخت و ساز در باغات بستگی به متراژ زمین دارد اما بناست عموما تراکم 15درصد در نظر گرفته شود از این رو در لایحه جدید بنا است حداکثر دو طبقه در سطح و یک طبقه زیرزمین برای ساخت در نظر گرفته شود.

نژادبهرام اضافه کرد: بنا داریم در جانمایی خانه باغ‌ها دخالت کنیم تا کمترین آسیب به باغات برسد.

وی در پاسخ به این سوال که در هر صورت ممکن است این طرح‌ها به باغات آسیب بزند، گفت: از نظر عمرانی اگر ارتفاع ساختمانی دو متر باشد تنها یک متر زیر خاک قرار می‌گیرد  همچنین جانمایی این ساختمان‌ها از سوی کمیسیون فنی در این طرح مشخص خواهد شد در این خصوص می‌توان ادعا کرد بناست این لایحه به خانه باغ تبدیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز