معاون وزیر ورزش و جوانان درباره بیانیه مقام معظم رهبری به برنا گفت:

تندگویان : بیانیه مقام معظم رهبری باید آغاز جوانگرایی در ساختار کشور باشد / دولت بستری ایجاد کند که هر وزیر یک معاون جوان داشته باشد

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۹:۴۹:۵۴
کد خبر: ۸۱۲۰۸۷
تندگویان : بیانیه مقام معظم رهبری باید آغاز جوانگرایی در ساختار کشور باشد / دولت بستری ایجاد کند که هر وزیر یک معاون جوان داشته باشد
معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان درباره تاثیر مطلوب بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بر بحث جوانگرایی در ساختار سیاسی تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، امروز بیانیه «گام دوم» مقام معظم رهبری منتشر شد. حضرت آیت الله خامنه ای در این بیانیه جوانان را مورد خطاب قرار داده اند.

درباره اهمیت‌های این بیانیه، محمدمهدی تندگویان معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان به خبرنگار برنا گفت: انتشار این بیانیه از سوی مقام معظم رهبری، پیشرفت انقلاب را نشان می‌دهد. به این معنا که اکنون وقت دگرگونی و تحول جدید در کشور است که باید اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: نکته مهم این اتفاق، این است که ایشان مخاطب اصلی گام دوم را جوانان دیده‌اند و به حضور، بکارگیری و توجه جوانان در بیانیه اشاره شده است و مواردی در این بیانیه به جوانان گوشزد شده است که هر کدام راه حل هایی برای بیرون آمدن کشور از بحران های مختلف کشور است.

تندگویان با تاکید بر اهمیت شکل گیری تحولات بعد از انتشار بیانیه مقام معظم رهبری افزود: تذکرات بسیار خوبی برای جوانان در این بیانیه وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: بر اساس این بیانیه باید گفت مقام معظم رهبری بکارگیری جوانان در عرصه‌های مختلف را امر واجبی در کشور می‌دانند و موضوع این است که در امر مبارزه با فساد و ساماندهی و برقراری عدالت ایشان مستقیما جوانان را مورد خطاب قرار داده و دستور داده به جوانان که در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم پیام ایشان مشخص و شفاف است و برای همه مسئولین و به خصوص بدنه اجرایی دولت، بکارگیری جوانان باعث تحول اساسی در حوزه اقتصادی می‌شود. بحث مبارزه با فساد و شفاف‌سازی  که  ایشان مدت ها است به آن تأکید دارند فقط با حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی قابل اجرا است و این تحول نیاز اساسی کشور است.

محمدمهدی تندگویان در پاسخ به وضعیت جوان گرایی طی یکسال گذشته در ساختار کشور و دورنمای این مهم بعد از انتشار بیانیه مقام معظم رهبری به خبرنگار برنا گفت: آمار دقیقی از تعداد جوانان بکارگرفته شده در ساختار سیاسی و اقتصادی کشور در اختیار نداریم اما خواسته ما این است که یک آمار دقیق و درست از مدیریت‌ اجرایی کشور در حوزه جوانان به مردم ارائه شود.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان اجرای خوبی نداشت

معاون وزیر ورزش و جوانان  با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار کرد: این قانون در ابتدا با قدرت تصویب و صادر شد اما متأسفانه در جایگزینی بازنشستگان در مدیریت اجرایی روش‌های خوبی از انتخاباتی که شکل گرفت نداریم.

تندگویان با تاکید بر ضرورت وجود حداقل یک معاون جوان در هر وزارتخانه گفت: وقتی یک معاون جوان برای وزارتخانه تصویب شود، تا سطوح مدیران کل و استانی این تحول اتفاق خواهد افتاد.

وی  با اشاره به جوانگرایی در وزارت ورزش و جوانان گفت: معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در عرض یک سال گذشته در کل کشور از نظر سن مدیریتی 20 سال جوان‌تر شده است.  این اتفاق اگر در تمام وزارت‌خانه‌ها صورت گیرد، تحولی بزرگ در کشور شکل خواهد گرفت. تمام دستگاه‌های اجرایی این مهم را نه تنها باید به عنوان امر واجب در نظر بگیرند بلکه یک گزارش جامع به عنوان عملکرد حوزه انتصابات جوانان نیز ارائه دهند.

محمدمهدی تندگویان ضمن مخالفت با انتصاب مشاوران جوان در راستای جوانگرایی گفت: ما باید مدیران اجرایی جوان داشته باشیم و آقایانی که در سمت مدیریت هستند و سال‌ها کار می‌کردند باید به عنوان مشاورین جوانانی که مدیریت اجرایی کشور را در اختیار دارند انتخاب شوند تا بتوانند آنها راهنمایی کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظار ما از دولت این است که بستری را ایجاد کند که هر وزیر یک معاون جوان داشته باشد. همچنین ما باید در ساختار سیاسی کشور استاندار، فرماندار و بخشدار جوان داشته باشیم و این تحول باید در کشور اتفاق بیفتد.

تندگویان در پایان گفت: متأسفانه تا به حال تنها  شاهد جوانگرایی در چند استان بوده‌ام که آن هم با همت استانداران بوده که در سطوح فرمانداری و بخشداری تحولی در حوزه جوانان داشته‌ایم. باقی استان‌ها هنوز به این سمت نرفتند و امیدوارم با انتشار این بیانیه در  چند ماه آینده تحولی را در انتصابات جوانان در مدیریت‌های اجرایی کشور داشته باشیم.

نظر شما