رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران مطرح کرد:

شهرداری تهران توان خرید کاخ ثابت پاسال را ندارد/ مانع تخریب کاخ هستیم

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۶:۰۴:۲۲
کد خبر: ۸۱۲۴۸۱
شهرداری تهران توان خرید کاخ ثابت پاسال را ندارد/ مانع تخریب کاخ هستیم
محمدجواد حق‌شناس با اشاره به ممانعت مدیریت شهری برای تخریب کاخ ثابت پاسال، از عدم توانایی مالی شهرداری تهران برای تملک این مجموعه تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت املاک دارای ارزش تاریخی در سطح پایتخت به برنا گفت: برخی مجموعه‌ها مانند کاخ ثابت پاسال زمین‌های شخصی هستند که در اختیار مالکین قرار دارد و شهرداری نمی‌تواند در موردش تصمیم‌گیری کند.

حق‌شناس تصریح کرد: شورای شهر تهران اجازه تصمیم غلط به مالکین را نمی‌دهد از این رو در مورد سرمایه‌های با ارزشی به اشتباه تصمیم‌گیری نخواهد شد و از این طریق نباید برخی افراد سودجو کاری کنند که در آینده پشیمانی در بر داشته باشد.

وی افزود: در این راستا اجازه تخریب به مجموعه‌های با ارزش داده نمی‌شود؛ شورا و شهرداری به این گونه مسائل ورود پیدا می‌کند ولی این‌که بخواهیم آن ملک در اختیار فضای شهری قرار بگیرد باید به مالکیت شهرداری در بیاید.

حق‌شناس خاطر نشان کرد: کاخ ثابت پاسال در زمره املاک مصادره شده‌ای است که در اختیار یک نهاد قرار گرفته و مالکیت آن برای شهرداری نیست تا برای آن بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم.

وی در پایان افزود: شهرداری تهران سعی کرده برخی مجموعه‌ها را تملک کند اما به لحاظ مالی، این امکان برای ما در خصوص برخی ملک‌ها وجود ندارد.

نظر شما
پرونده ویژه