رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان:

زاینده رود را نجات دهیم / مگر چه چیز زاینده رود کمتر از دریاچه ارومیه است

۱۳۹۷/۱۱/۲۶ - ۱۱:۲۷:۱۷
کد خبر: ۸۱۲۷۲۷
زاینده رود را نجات دهیم / مگر چه چیز زاینده رود کمتر از دریاچه ارومیه است
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: فارغ از هر گونه حب و بغض مگر چه چیز زاینده رود کمتر از دریاچه ارومیه است در حالیکه نجات زاینده رود با یک پنجم هزینه‌های دریاچه ارومیه محقق می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌ رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: فارغ از هر گونه حب و بغض مگر چه چیز زاینده رود کمتر از دریاچه ارومیه است در حالیکه نجات زاینده رود با یک پنجم هزینه‌های دریاچه ارومیه محقق می‌شود.

حمیدرضا قلمکاری در نشست خبری هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، با بیان اینکه بخش خصوصی باید بر ریلی قرار گیرد که مبتنی بر دانش، تخصص و سرمایه‌های اجتماعی است، اظهار کرد: امروز باید بر توسعه پایدار تاکید کنیم و این کلید نجات ماست.

وی در خصوص اقدامات این کمیسیون برای احیا زاینده رود، گفت: ستاد نجات دریاچه ارومیه الگوی مناسبی برای ایجاد ستاد نجات زاینده رود از سراب تا پایاب بود، البته در ابتدا مخالفت‌هایی با آن شد و به مرور توانستیم این را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: فارغ از هر گونه حب و بغض مگر چه چیز زاینده رود کمتر از دریاچه ارومیه است، در حالیکه نجات زاینده رود با یک پنجم هزینه‌های دریاچه ارومیه محقق می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه امروز با نامه نگاری‌های بسیار و به دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نامه ایجاد ستاد احیای زاینده رود به سه وزیر ابلاغ شده است، البته به دنبال ماده ۱۳۸ قانون هستیم تا مصوبات این ستاد در هیأت وزیران نیز تصویب شود.

همچنین رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست، گفت: آمار کلی صادرات استان در سال جاری ۴۰ درصد رشد داشته که دلیل عمده آن تقویت و افزایش نرخ ارز است.

مسعود گلشیرازی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در توسعه صادرات، گفت: خوشبختانه با تلاش کمیسیون نخستین برند ملی صادرات در اتاق اصفهان آغاز به کار کرد و روز گذشته با حضور وزیر صنعت رونمایی شد که این دستاورد اتاق اصفهان می‌تواند در جهت بهبود فضای کسب و کار مؤثر باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و رئیس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به تاکید این دوره اتاق بر بحث آموزش، اظهار کرد: در حالیکه برخی نسبت به دوره‌های آموزشی اتاق اصفهان انتقاد دارند، اما با بررسی اتاق‌های دنیا در حال حاضر ۷۰ درصد بودجه اتاق پاریس در حوزه آموزش صرف می‌شود.

امیر کشانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی طی یک سال گذشته در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شده است، گفت: این میزان در مقایسه با اتاق‌های دیگر کشورها بسیار ناچیز است، زیرا امروز اتاق وین بیش از ۲۰ هزار دوره آموزشی در یک سال برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: موضوع آموزش در اتاق‌های دنیا امری تخصصی است، در حالیکه آموزش‌های ما هنوز اندک است و نیازمند برنامه ریزی بیشتری هستیم.

مجتبی ملااحمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه یکی از نقاط قوت اتاق در این دوره در بخش جوانان بود، اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره فضا برای جوانان باز شد در حالیکه پیش از این بستر لازم برای حضور جوانان مهیا نبود.


 

نظر شما