مدیر روابط عمومی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در گفتگو با برنا:

فروش شهر آفتاب به دولت اشتباه است/ وصول طلب‌های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به پیمانکاران

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۵:۵۲:۲۸
کد خبر: ۸۱۳۳۱۰
فروش شهر آفتاب به دولت اشتباه است/ وصول طلب‌های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به پیمانکاران
مدیر روابط عمومی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: فروش شهر آفتاب به دولت اشتباه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در زمان مدیریت شهری گذشته ساخته شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. دلیل ساخت این مجموعه نمایشگاهی با وجود حضور نمایشگاه بین‌المللی سئول عدم توان برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در مرکز پایتخت است. شهرداری معتقد بود ترافیک موجود در نمایشگاه سئول امان شهر را بریده و نمایشگاه‌ها باید به خارج شهر منتقل شود. با این حال مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تاکنون نتوانسته به جایگاه موردنظر برسد چراکه از نظر مردم این مجموعه فاصله بسیاری از پایتخت دارد اما از سوی دیگر عدم ساخت سوله‌های نمایشگاه شهر آفتاب و به تعبیری افتتاح زودهنگام آن عاملی شده که این روزها این مجموعه نمایشگاهی نه تنها سودی نصیب شهرداری تهران نمی‌کند بلکه بودجه‌های بسیاری برای نگهداری آن صرف می‌شود.

 آرش امیری، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: مسئله ساخت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با سازمان سرمایه‌گذاری و شهرداری تهران است و تنها بهره‌برداری از این مجموعه برعهده شرکت نمایشگاه بین‌الملل شهر آفتاب است.

وی با اشاره به اینکه روش ساخت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب اشتباه بوده است، افزود: برای ساخت این مجموعه ابتدا فضاهای غیر ضروری و هزینه بر ساخته شده است. به عنوان مثال فضای سبز این مجموعه به‌طور کامل بالغ بر چندین هکتار ساخته شده و حدود 90 درصد تاسیسات آن ایجاد شده است این در حالی است که تنها 20 درصد سالن‌ها در مدیریت شهری گذشته ساخته می‌شود و با این تجهیزات به بهره‌برداری می‌رسد. که تنها با این ۲۰ درصد سالن‌ها می‌توان کسب درآمد کرد اما باید هزینه نگهداری فضاهای غیرکاربردی در حال حاضر را پرداخت کرد.

امیری در پاسخ به این سوال که چرا این مجموعه تنها با 20 درصد وضعیت پیش‌بینی شده فعالیت می‌کند، گفت: اگر هم بخواهیم مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب را تعطیل کنیم برای نگهداری فضای سبز و تاسیسات سالیانه باید میلیاردها تومان هزینه کرد. همچنین مجموعه حراستی باید در این مجموعه حضور داشته باشند.

مدیر روابط عمومی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب خاطرنشان کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تاکنون توانسته از منبع برگزاری نمایشگاه طلب‌های گذشته را وصول کند و با تمامی شرایط سخت از زمان افتتاح تاکنون بیش از ۵۰ نمایشگاه برگزار کند.

امیری در پاسخ به این سوال که چرا شهر آفتاب به دولت واگذار نمی‌شود گفت: اینکه شهر آفتاب را به فروش برسانند اشتباه است چراکه چنانچه شهرداری بخواهد این مجموعه را واگذار کند باید 12 سالن دیگر نیز ساخته شود و سپس به بهره‌برداری و ارزش واقعی خود برسد.

وی ادامه داد: تکمیل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب باید تعیین تکلیف شود چراکه این مجموعه مانند بچه‌ای نارس است که هنوز به طور کامل به ثمر نرسیده است و ابتدا باید شهرداری به این مجموعه توجه کافی نشان دهد و نمایشگاه‌های خود را در شهرآفتاب برگزار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز