پیشنهاد اجرای طرح مدرسه آماده در غازیتنپ ترکیه

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۸:۵۹:۳۱
کد خبر: ۸۱۳۳۴۸
پیشنهاد اجرای طرح مدرسه آماده در غازیتنپ ترکیه
مدیر روابط استراتژیک بین الملل شهرداری غازیتنپ از کشور ترکیه خواستار اجرای طرح مدرسه آماده در شهر غازیتنپ شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌شاهین ستین، با اشاره به اهمیت پروژه های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: طرح مدرسه آماده به ظاهر طرحی محلی است اما در واقع طرح ملی محسوب می شود و ما تمایل داریم که این طرح را در غازیتنپ اجرا کنیم.

مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار با تشریح اهداف طرح مدرسه آماده افزود: در تهران حدود ٢هزار٥٠٠ مدرسه وجود دارد که در این طرح آموزش های مختلف در حوزه ایمنی و ارتقای آمادگی در زمان بحران به دانش آموزان داده شده است.

شاهین مظفری افزود: هدف اصلی طرح ارتقای آمادگی، ایمنی و توانمندسازی مدارس تهران در مقابله با حوادث است و کلیات آن شامل آموزش تمام پرسنل مدرسه و تشکیل گروه مدیریت بحران، تهیه سند مخاطرات مدرسه و اقدام برای کاهش مخاطرات، آموزش دانش‌آموزان و اطلاع‌رسانی به خانواده‌هاست.

مظفری گفت: در طرح مدرسه آماده با ایجاد زنجیره اصولی، آموزش ها به سطح خانواده ها نیز انتقال می یابد در نتیجه با طرح مدرسه آماده در حوزه آموزش های شهروندی گام مهمی برداشته شده است.

این مقام مسئول با اعلام این که این سازمان تاکنون به ٩هزار شهروند آموزش هایی در حوزه بحران داده است، خاطر نشان کرد: در طرح مدرسه آماده ،مخاطرات مدارس نیز شناسایی شده و با سازمان هایی همانند آتش نشانی اقدامات لازم جهت پیگیری برای رفع مخاطرات انجام شده است.

مظفری با اشاره به سایر طرح های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اذعان کرد: ساماندهی گروه های دواطلب مردمی واکنش اضطراری محله (دوام)، ایجاد سامانه های رصد و پایش مخاطرات، ساخت تجهیزات فنی و نیز انجام پروژه های تحقیقاتی و پیشگیری از جمله طرح های در دست اجرا این سازمان می باشد.

در ادامه این نشست وی با اشاره به کارگروه هوشمندسازی در مجمع شهرداران آسیایی، اذعان کرد: با انجام هماهنگی های لازم ، طرح مدرسه آماده در این کارگروه قرار خواهد گرفت و تجربه تهران می تواند الگوی مناسبی برای سایر کشورهای منطقه قرار گیرد.

گفتنی است؛ مدیر روابط استراتژیک بین الملل شهرداری غازیتنپ از کشور ترکیه در راس یک هیات دو نفره ظهر امروز از سازمان مدیریت بحران شهر تهران بازدید کرد.

 

نظر شما