محسن هاشمی خبر داد:

اشد مجازات برای عضو شورای شهر تهران در پی شکایت قالیباف/ صدا وسیما فرصت پاسخگویی فراهم کند/ از اقدام حناچی تشکر می کنیم

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۸:۵۷:۳۰
کد خبر: ۸۱۳۴۵۶
اشد مجازات برای عضو شورای شهر تهران در پی شکایت قالیباف/ صدا وسیما فرصت پاسخگویی فراهم کند/ از اقدام حناچی تشکر می کنیم
رئیس شورای شهر تهران در صد و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حوادث اخیر، حکم مجازات محمود میرلوحی را منصفانه ندانست و خبر از پیگیری آن داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ محسن هاشمی رفسنجانی در نطق پیش از دستور خود گفت: ابتدا لازم است به دو حادثه همزمان که مظلومیت و حقانیت ملت ایران را در جهان نشان داد اشاره کنم، نشست ورشو که تصویری تمام نما از شرایط بحرانی جهان اسلام و عمق فاجعه در برخی دولتهای عربی را نشان می دهد که کنار رژیم اسراییل وعلیه جمهوری اسلامی ایران و جریان اصیل اسلامی قرار گرفته اند و در همان روز، حادثه تروریستی در سیستان وبلوچستان که مردم ایران را داغدار کرد و البته میوه چنین اقدامات خارج از چارچوب حقوق و روابط بین المللی محسوب می شود.

وی افزود: البته شباهت دیگر این دوحادثه آن بود که هیچ کدام به اهداف خود نرسیده ونخواهند رسید، اگرچه در ورشو آمریکا توانست برخی دولتهای عربی را در کنار رژیم صهیونیستی ومنافقین گرد بیاورد، اما نتوانستند حتی اشاره کوچکی به نام بزرگ ایران کنند و در عملیات تروریستی نیز اگرچه خون پاک مرزبانان مظلوم و غیور ایران بر زمین ریخته شد، اما شرمساری این حادثه به جای ایران برای عاملان وآمران آن ماند و ملت ایران به دلیل وجود چنین فرزندانی سرافرازتر شد و تروریسم میدانی و دولتی هر دو عواقب اقداماتشان را بزودی مشاهده خواهند کرد.

محسن هاشمی رفسنجانی بیان کرد: طبیعی است در شرایط پیش رو ، اقدامات آشکار و پنهان علیه جامعه ما افزایش می یابد و لزوم هوشیاری نیروهای امنیتی، نظامی و سایر مسئولان وجود دارد، باید بدانیم تفرقه و اختلاف، امروز مخرب تر از هر ماده منفجره وموثرتر از هر نشست دشمنان این کشور عمل می کند و جریانات سیاسی و صاحبان تریبون های عمومی، از اقداماتی که در تضعیف قوای سه گانه، دیپلماسی و نیروهای دفاعی کشور است ، بپرهیزند.

وی با اشاره به درگذشت همسر علی شریعتی عنوان کرد: درگذشت خانم پوران شریعت رضوی ، خواهر نخستین شهید جنبش دانشجویی ایران و همسر مرحوم دکتر شریعتی را نیز به فرزندان ایشان تسلیت می گوییم، همچنین درگذشت خواهر نایب رییس محترم شورا، جناب آقای امینی، و خواهر آیت الله هاشمی رفسنجانی که از افتخار مادر شهید بودن  نیز برخوردار بودند و تا پایان عمر در کمال ساده زیستی در روستا زندگی و با کار شرافتمندانه نمونه ای مثال زدنی از تدین، پارسایی، عزت نفس و انقلابی گری بودند را گرامی می داریم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: از طرف اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران، از دیدارهای جناب آقای دکتر حناچی شهردار تهران با مراجع معظم تقلید قدردانی می کنم و امیداورم به زودی مجموعه دیدگاههای مراجع جهت استفاده در اختیار شورا و مدیران شهری قرار گیرد.

وی ادامه داد: در هفته های آتی، شورا درگیر بررسی لایحه بودجه سال 1398 است که با توجه به تغییرات در مدیریت شهری و بررسیکک با  تلاش همکاران شورا، بررسی  این لایحه در کمیسیونهای تخصصی و تلفیق هرچه سریعتر به اتمام برسد و در مهلت مقرر در صحن شورا تصویب شده و قبل از پایان سال به تایید مراجع ذیربط برسد.

هاشمی رفسنجانی افزود: سیاستهای شورا در بررسی لایحه بودجه 1398، پرهیز از هزینه های غیرضروری و تشریفاتی، افزایش بهره وری در هزینه های خدمت رسانی و توجه به اولویتهای توسعه شهر در بخش حمل ونقل عمومی، ترمیم آسیبهای اجتماعی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و نوسازی بافتهای فرسوده  است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم و مشکلات نقدینگی شهرداری تهران، به صورت جدی از همه مجموعه مدیریت شهری می خواهیم هزینه های غیرضروری تشریفاتی و لوکس گرایی را در اعتبارات حذف کرده و بودجه را در اولویتها هزینه کنند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در شرایط انقباضی مالی، تنها راهکار جلوگیری از روزمرگی و رکود در توسعه شهر، افزایش بهره وری از طریق بهبود اثربخشی در اولویت بندی مناسب پروژه ها ومصارف و همچنین ارتقاء کارایی از طریق حذف رانتها، سوء مدیریتها و موازی کاری هاست.

وی اضافه کرد: مطالبات مردم از مدیریت شهری جدید، بسیار جدی است و می‌توان گفت که سال 1398، سال قضاوت مردم در مورد عملکرد مدیریت شهری و لیست امید خواهد بود و این قضاوت نتیجه خود را در آرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نشان خواهد داد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به شکایت قالیباف از عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در روزهای اخیر برای شورا اتفاقات غیرمنصفانه رخ داد. دو عضو محترم شورا جناب آقای میرلوحی و سرکار خانم خداکرمی نتوانستند از خود دفاع کنند و حکم اشد مجازات برای جناب میرلوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدید نظر این مشکل حل شود.

وی اضافه کرد: همچنین بخشی اظهارات اخیر جناب اقای قالیباف شهردار اسبق تهران در صداوسیما، غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بود که انتظار داریم ایشان اظهارات خود را اصلاح و صداوسیما فرصت پاسخگویی را فراهم کند.

نظر شما