دبیرعلمی هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان ، فک و صورت ایران:

درمان اختلالات فکی را جدی بگیرید

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۷:۵۳:۳۳
کد خبر: ۸۱۴۳۳۶
درمان اختلالات فکی را جدی بگیرید
دبیرعلمی هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان ، فک و صورت ایران بر ضروت درمان به موقع اختلالات فکی گفت: اگر اختلالات فکی با ارتودنسی بهبود نیافت باید انجام جراحی را سریع‌تر صورت داد تا از عوارض بعدی جلوگیری شود تا با این مسئله علاوه بر پیشگیری از اختلالات گوارشی از مشکلات روحی و روانی فرد نیز پیشگیری به عمل آورد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌ دکترسید علیرضا پرهیز در هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان ، فک و صورت ایران در ارتباط با موضوع جراحی‌های فکی اظهارداشت: روابط دو فک بر اساس نحوه قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم به سه قسمت تقسیم می‌شوند که در نوع اول فک بالا همپوشانی مختصری بر روی فک پایین داشته ، در نوع دوم فک بالا جلوتر است و در نوع سوم فک پایین جلوتر است.

وی بیان داشت: امروزه دیگر درمان این اختلال‌ها تنها درمان زیبایی به شمار نمی‌رود بلکه نیاز فرد را جهت پیشگیری از بیماری‌های دیگر تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در صورت رفع نشدن این مشکل بیمار در سنین بالا شرایط حادتری را خواهد داشت گفت:‌سخت شدن تکلم و اختلال در غذا  خوردند و عملکرد فک از جمله این مشکلات است.

وی گفت: اگر اختلالات فکی با ارتودنسی بهبود نیافت باید انجام جراحی را سریع‌تر صورت داد تا از عوارض بعدی جلوگیری شود تا با این مسئله علاوه بر پیشگیری از اختلالات گوارشی از مشکلات روحی و روانی فرد نیز پیشگیری به عمل آورد.

هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران همزمان با  نهمین همایش بین المللی ایمپنت خلیج فارس و  هفتمین سموزیوم پژوهشی محققین جوان   تا ۳ اسفند ماه ‌سال ‌‌جاری در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است .

 

 

نظر شما