استاندار تهران مطرح کرد؛

محدودیتی برای همکاری با سازمان‌های مردم نهاد نداریم/ همه افراد خانواده باید کار کنند نه فقط مردان/ ۳ میلیون زن سرپرست خانوار داریم که به لحاظ مالی در مضیقه هستند

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۴:۳۷:۲۵
کد خبر: ۸۱۴۶۸۹
محدودیتی برای همکاری با سازمان‌های مردم نهاد نداریم/ همه افراد خانواده باید کار کنند نه فقط مردان/  ۳ میلیون زن سرپرست خانوار داریم که به لحاظ مالی در مضیقه هستند
استاندار تهران در نشست تدوین برنامه اقدام مشترک ضمن اشاره به شاخص های توسعه، به نقش سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛  انوشیروان محسنی بندپی  در نشست تدوین برنامه اقدام مشترک که ویژه تشکل های اجتماعی زنان و خانواده بود، با اشاره به اهمیت نقش زنان در جامعه گفت: اگر میخواهیم به توسعه دست پیدا کنیم باید همه آحاد جامعه به آن دسترسی پیدا کنند و سن و جنسیت اهمیتی ندارد؛ در آن زمان می توان توسعه همه جانبه را شکل داد.

استاندار تهران افزود: در گذشته مرد خانواده برای ۸ نفر کار می کرد ولی در حال حاضر و در همه دنیا هر ۸ نفر باید کار کنند؛ از این رو از مشارکت همه  باید استفاده کرد.

محسنی بندپی بیان کرد: میزان مقبولیت هر ارگانی به میزان مشارکت اجتماعی بستگی دارد. هر زمان همه ایده ها را همراه کردیم سازمان خوبی پیش رو داریم.

وی اضافه کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و اگر به این شرط که به لحاظ علمی اعتقاد داشته باشیم باید جامعه از این نوآوری ها استفاده کند. جامعه ما در حوزه آموزش و سلامت خانم ها به خوبی پیش رفته اما دو شاخص دیگر اهمیت زیادی دارد که نیاز است بدان توجه شود.

استاندار تهران در توضیح دو شاخصی که زنان تاکنون توفیقی نداشته اند، گفت: یکی مشارکت زنان در حوزه مدیریتی و دیگر شاخص اقتصادی است که باید به آن ها در حوزه زنان توجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه تشکل هایی که امروزه حضور دارند ظرفیت های خوبی دارند، گفت: زنان نباید در چند شاخص آسیب پذیر باشند چرا که این آسیب پذیری مشکلاتی ایجاد می کند. زنان بیش از مردان در معرض پذیرش آسیب های روحی روانی هستند. دیگر اینکه ما در جامعه حدود ۳ میلیون زن سرپرست خانوار داریم که به لحاظ مالی در مضیقه هستند.

وی با اشاره به نقش سمن ها عنوان کرد:  سازمان های مردم نهاد رابط دولت و مردم هستند و همچنین این  نهادها دیده بان هستند که می توانند دستگاه های دولتی را نگاه و نظارت کنند.

محسنی بندپی افزود: نباید تشکل ها و کارآفرین ها را رها کرد چون می توانند کمک حال مردم و دولت باشند از این رو محدودیتی برای سمن ها وجود ندارد و امیدواریم شاهد اقدام خوبی در تهران باشیم.

نظر شما