معاون رئیس جمهور مطرح کرد؛

جامعه در دوره دشواری است/ خیریه‌ها به سمت توان افزایی بروند/ شهرداری‌ها به سوی تصدی ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی برای زنان حرکت کنند

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۵:۱۱:۳۴
کد خبر: ۸۱۴۷۲۳
جامعه در دوره دشواری است/ خیریه‌ها به سمت توان افزایی بروند/ شهرداری‌ها به سوی تصدی ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی برای زنان حرکت کنند
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست تدوین برنامه اقدام مشترک که ویژه زنان و خانواده است با اشاره به تصدی ۳۰ درصدی پست های مدیریتی از سوی زنان در دولت از شهرداری ها خواست بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی برنا، معصومه ابتکار ضمن ابراز امیدواری از برگزاری نشست های حوزه زنان گفت: استانداری تهران در توان افزایی زنان و سازمان های مردم نهاد نقش بسزایی دارد و نگاه مردمی است که امیدواریم با توجه به ظرفیت های تهران دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست های حوزه زنان در سطح کشور افزود: دولت دوازدهم از ابتدای کار خود به نهادهای مدنی و زنان توجه ویژه داشت که شاهد تحولات خوبی هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت دولت برای مشارکت سازمان های مردم نهاد گفت: با توجه به اینکه وارد دهه پنجم انقلاب شده ایم، تحولات خوبی در حوزه زنان داشتیم. حتی از منظر کمی پیش از انقلاب کمتر از ۲۰ تشکل ثبت شده حوزه زنان داشتیم که حتی وجود این تشکل ها در شهرستان ها نادر بود اما با زمینه سازی های انجام شده امروزه حدود ۲۷۰۰ تشکل ثبت شده در حوزه زنان و خانواده داریم گرچه فراز و فرودهایی داشتیم.

ابتکار تصریح کرد: شرایط عمومی جامعه، دوره دشواری است و یکی از طرح ها، بحث ارتقا تاب آوری اجتماعی است. نقشه تاب آوری می تواند مسیری جهت مقابله با آسیب ها باشد. سازمان های مردم نهاد نیز از این ابزار باید استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد در دولت اصلاحات عضو کارگروهای شورای برنامه ریزی شدند و در دولت بعدی لغو شد اما در دولت یازدهم مصوبه لغو شده مجدد اجرا شد و  طبق آن سازمان های مردم نهاد عضو کارگروه شورای برنامه ریزی با حق رای حضور دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: لایحه سازمان های مردم نهاد در کمیسیون سیاسی دفاعی در حال بررسی است. حوزه سیاست گذاری مهم است و سازمان های مردم نهاد اگر تخصصی نگاه کنند اثربخش خواهند بود. از این رو باید نظر رو به آینده داشته باشند.

ابتکار طی درخواستی از شهرداری ها گفت: به طور خاص از شهر تهران می خواهیم که در عدالت جنسیتی سیاست گذاری دولت مثل ۳۰ درصد انتصاب زنان در پست های دولتی داشته باشیم که لازم است شهرداری ها هم باین سمت حرکت کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر مشکلات اقتصادی عنوان کرد: خیریه ها لازم است به سمت توان افزایی بروند چرا که در این شرایط و تحریم های ناجوانمردانه باید مردم بتوانند در مقابله با این شرایط سخت معیشت خود را تامین کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز