حناچی خبر داد:

خیابان ولیعصر ثبت جهانی خواهد شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۳ - ۱۰:۲۰:۱۹
کد خبر: ۸۱۵۶۶۲
خیابان ولیعصر ثبت جهانی خواهد شد
شهردار تهران در حاشیه پروژه ساماندهی و احیا درختان چنار خیابان ولیعصر از ثبت جهانی خیابان ولیعصر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا پروژه ساماندهی و احیا درختان چنار خیابان ولیعصر با حضور پیروز حناچی؛ شهردار تهران، آرش حسینی میلانی و افشین حبیب زاده، احمد مسجد جامعی، زهرا صدر اعظم نوری ؛اعضای شورای شهر تهران،شهردار منطقه ۶ ، علی محمد مختاری؛ رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، حداد عادل رئیس فرهنگستان فارسی و مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران  کلید خورد.

پیروز حناچی در حاشیه انجام این پروژه و در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات حضرت رسول اکرم (ص) که قطع درختان را مثابه قتل انسان می داند گفت:  پروژه ساماندهی و احیاء درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) از سال گذشته کلید خورد و در سال 96، 740 اصله درخت در این محدوده قطع شد که تنها 16 اصله درخت رشد نکرد.

شهردار تهران با اعلام این خبر که خیابان ولیعصر ثبت جهانی خواهد شد، افزود:  خیابان ولیعصر  با طول 18 کیلومتر یکی از بی نظیر ترین خیابان های دنیا است که بدین ترتیب را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دادیم تا این خیابان ثبت جهانی شود که البته سازمان میراث فرهنگی نیز این پیشنهاد را به دبیرخانه جهانی سازمان میراث فرهنگی ارائه کرده است.

حناچی با اشاره به هوای تهران در سال گذشته اظهار کرد:  بر اساس آخرین آمار اخذ شده آلودگی هوا در پایتخت 20 درصد کاهش یافته است و ما نیز تلاش خواهیم کرد با اجرای سایر برنامه های حوزه های مختلف بویژه در حوزه حمل و نقل میزان آلودگی هوا را در آینده کاهش دهیم.

حناچی ادامه داد: خیابان ولیعصر در حال حاضر 15 هزار اصله درخت دارد این در حالی است که در گذشته 18 هزار اصله چنار در این خیابان وجود داشت ازین رو در تلاشیم تا تعداد این اصله درختان را طی سال های آینده افزایش دهیم.

شهردار تهران در خصوص پروژه  پروژه ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر بیان کرد: این پروژه از خیابان پارک وی تا میدان راه آهن ادامه خواهد داشت و یکی از برنامه های اصلی شهرداری تهران توسعه فضای سبز در پایتخت است از سوی دیگر سعی داریم تا 3 باغ دیگر در مناطق مختلف شهرداری تهران تملک کنیم. همان گونه که می دانید دو باغ نیز در هفته گذشته با همکاری بنیاد مستضعفان تملک شد. که هزینه تملک این باغات از درآمد و وجوهاتی است که از حوزه قطع درختان تامین می شود.

وی در پایان اضافه کرد:بن درختانی که در این محدوده کاشته خواهد شد بین 10 تا 16 سال هستند و در واقع این درختان نهال نیستند ضمن اینکه برای نگهداشت آنها دقت کافی و وافی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز