رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درگفتگو با برنا :

انتقال نوروزگاه به خیابان ولیعصر/ خیابان مظفر گذر هنر خواهد شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۵:۴۴:۱۵
کد خبر: ۸۱۵۷۳۱
انتقال نوروزگاه به خیابان ولیعصر/ خیابان مظفر  گذر هنر خواهد شد
گرامیداشت بهار از جمله برنامه های شهرداری تهران است که سال گذشته تنها به بلوار کشاورز و برای شهروندان منطقه 6 تدارک دیده شده بود اما برای نوروز 98 بنا است این نوروزگاه به محور خیابان ولیعصر تسری پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ نوروز 98 در پیش است و همه ارگان ها از جمله شهرداری برای استقبال از نوروز برنامه هایی را تدارک می بینند. برگزاری نوروزگاه نیز از جمله اقداماتی است که سال گذشته تنها در بولوار کشاورز رخ داد و این روزها بنا است به کل محور ولیعصر انتقال پیدا کند.

محمد جواد حق شناس در رابطه با برنامه های مدیریت شهری برای استقبال  از بهار 98 به خبرنگار برنا گفت: مدیریت شهری بر اساس سیاست های اعلام شده و پروتکل های سال قبل، خود را برای استقبال از بهار آماده می کند؛ طبیعتا معاونت و سازمان فرهنگی، شهرداری های مناطق، سازمان زیباسازی و... این روزها خود را برای استقبال از بهار آماده می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهار کرد: به دلیل آن که محور خیابان ولیعصر شاید طولانی ترین و مهم ترین محور شمالی جنوبی پایتخت است که از میدان تجریش آغاز و به میدان راه آهن ختم می شود و حوزه ای است که چهار شهرداری در مدیریت آن نقش مستقیمی دارند، نوروز امسال می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی در ادامه توضیح داد: ما دستورهای متفاوتی را در این فضا پیگیری می کنیم همچنین نشست های مختلفی برای محور ولیعصر برگزار می شود.

حق شناس بیان کرد:  شهرداری مناطق 1،3،6 و 11 درگیر محور خیابان ولیعصر هستند بر این اساس تعدادی از پلازاهای این محور برای استقبال از بهار آماده سازی می شود.

عضو شورای شهر تهران در توضیح برنامه های نوروز 98 شهرداری تهران در محور ولیعصر گفت:  در منطقه 1پلازای باغ فردوس، در منطقه 6 پارک ساعی،  در  منطقه 11 پارک دانشجو و میدان منیریه و میدان راه آهن همه جز محورهایی است که تلاش خواهد شد تا استقبال از بهار داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد گذر هنر در نوروز 98 گفت: بنا است تا از خیابان مظفر واقع در منطقه 6، به عنوان گذر هنر یاد شود تا در این منطقه هنرهای تجسمی مرتبط همانند دیوار نگاری، مجسمه سازی و نصب تندیس های مرتبط فضای لازم طراحی و آماده شود.

حق شناس با اشاره به حضور تئاتر و موسیقی خیابانی در سطح پایتخت عنوان کرد: هماهنگی های لازم با خانه تئاتر، موسیقی و حوزه های مرتبط از این قبیل انجام خواهد شد تا از هنرمندان شهر از طریق اجرای تئاترهای خیابانی، موسیقی های خیابانی و احیای نمادهای عمو نوروز و حاجی فیروز استفاده شود.

وی با اشاره به نوروزگاه سال گذشته تصریح کرد: سال قبل تنها بلوار کشاورز را به عنوان نوروزگاه داشتیم. امسال این نوروزگاه حفظ خواهد شد و محور خیابان ولیعصر به دلیل اینکه دسترسی تعداد بیشتری از شهروندان را دارد. به جای اینکه کل تهران را در یک خیابانی که گنجایش ندارد سر ریز  کنیم، در ولیعصر این اتفاق رخ خواهد داد.

حق شناس در پاسخ به چرایی انتخاب خیابان ولیعصر به عنوان نوروزگاه گفت: خیابان ولیعصر با توجه به قدمت تاریخی که دارد و از سوی دیگر خیابان شناخته شده جهانی است جایگاه مناسبی برای این اتفاق است ضمن این که از مناطق درخواست کرده ایم که هر منطقه برای خود نوروزگاه اختصاصی تعریف کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز