دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران؛

سال آینده ۲۳۰۰ طرح ترافیک به اهالی رسانه داده می شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۱۷:۳۰:۲۳
کد خبر: ۸۱۶۷۲۱
سال آینده  ۲۳۰۰ طرح ترافیک به اهالی رسانه داده می شود
دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران از تعین‌تکلیف طرح ترافیک خبرنگاری برای سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال آینده همچون سال جاری ۲۳۰۰ طرح ترافیک به خبرنگاران، عکاسان و مدیران مسئول رسانه‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران از تعین‌تکلیف طرح ترافیک خبرنگاری برای سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال آینده همچون سال جاری ۲۳۰۰ طرح ترافیک به خبرنگاران، عکاسان و مدیران مسئول رسانه‌ها توزیع می‌شود.

زهره آشتیانی (دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران) اظهار کرد: بعد از ظهر امروز جلسه کمیسیون مشترک فرهنگی و اجتماعی و حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران برگزار شد و دستورالعمل اجرایی ماده ۴ مصوبه شورای شهر تهران که درباره نحوه توزیع طرح ترافیک خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان بررسی شد و به تصویب رسید.

دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران ادامه داد: از جمله موارد تفاوت آیین‌نامه جدید با آیین‌نامه قبلی این است که انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران تهران، انجمن عکاسان و انجمن صنفی مدیران مسئول به تایید هویت خبرنگاران و عکاسانی که با جایی قرارداد معین ندارند، ورود می‌کنند و در این امر دخیل هستند.

وی ادامه داد: تعداد سهمیه و نحوه توزیع آن، تعیین کیفیت و میزان فعالیت رسانه‌ها و تعیین هویت افراد در آیین‌نامه جدید بر عهده انجمن‌های صنفی است.

به گفته وی قرار است کارگروهی متشکل از نماینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، انجمن صنفی روزنامه نگاران، انجمن صنفی عکاسان، انجمن صنفی مدیران مسئول تشکیل شود و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم دبیر این کارگروه است.

او تصریح کرد: این کارگروه تعیین سهمیه طرح ترافیک را براساس رتبه‌بندی وزارت ارشاد از رسانه‌ها، براساس میزان و کیفیت فعالیت رسانه‌ها و تعداد نیروی انسانی آنها و با اولویت‌بخشی رسانه‌های خصوصی نسبت به رسانه‌های وابسته به ارگان‌های دولتی، تعیین می‌کند.

آشتیانی تاکید کرد: در آیین‌نامه جدید نشریات ادواری که دوره چاپ آنها از یک ماه به بالا باشد، و همچنین کسانی که شغل اصلی آنان خبرنگاری یا روزنامه‌نگاری نباشد، مشمول طرح ترافیک نمی‌شوند.

وی افزود: در نهایت در این جلسه مقرر شد؛ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تا پایان خردادماه سال ۹۸ اسامی‌رسانه‌ها و خبرنگارانی را که به آنها طرح داده می‌شود، منتشر کند.

دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران تاکید کرد: نکته مهم این بود، دستورالعملی را در کارگروه رسانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تدوین کردیم که نمایندگان رسانه‌ها هم در جلسات مربوط به آن حضور داشتند. شهرداری و شورای شهر در بیش از ۸۰ درصد محتوای این دستورالعمل باهم اشتراک نظر دارند و فقط در ۲۰ درصد موارد اختلاف نظر داشتند که در نهایت به اجماع رسیدند.

وی در ادامه به ایلنا گفت: همچنین در کارگروه رسانه کاهش سهمیه رسانه‌های دولتی هم مطرح شده بود که رای نیاورد.

آشتیانی خاطرنشان کرد: برای سال ۹۸ هم مثل سال جاری دو هزار و ۳۰۰ سهمیه به رسانه‌ها داده می‌شود و میان خبرنگاران، عکاسان و مدیران مسئول توزیع می‌شود.

وی درخصوص کارت بلیت‌های تاکسی که بحث آن مطرح شده بود، گفت: این موضوع به نتیجه نرسید. البته کارت بلیت مترو و اتوبوس همچون سال گذشته با ثبت نام در سایت به خبرنگاران داده می‌شود.

 

نظر شما