حجت الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا مطرح کرد:

تواضع در برابر همسر از اصول اخلاقی حضرت فاطمه(س) / حجاب و عفاف با زور و چکش نتیجه نمی دهد / آزادی های لازم را باید به جوانان داد

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۵:۳۴:۱۲
کد خبر: ۸۱۶۹۴۳
تواضع در برابر همسر از اصول اخلاقی حضرت فاطمه(س) / حجاب و عفاف با زور و چکش نتیجه نمی دهد / آزادی های لازم را باید به جوانان داد
غرویان گفت: مسئله حجاب و عفت مسائلی فرهنگی است که با زور نمی توان نتیجه گرفت؛ مسائل فرهنگی باید بر اساس فکر، اندیشه و باور افراد انجام شود؛ باید نسل جوان خود به این باور برسند تا خودشان انتخاب کنند، عصر ما دیگر عصر برخورد های چکشی و تند نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا: امروز ؛ سالروز تولد بانوی دوعالم فاطمه زهرا سلام الله علیها است.حضرت فاطمه (س) تنها بانوی دو عالم است که زنان امروز  می توانند با پیروی از خصایص ارزشمند این بزرگوار ؛ زندگی اجتماعی و خانوادگی خود را  مسیر بدهند.

حجت الاسلام محسن غرویان، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره اصول اخلاقی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  چنین مطرح کرد: یکی از مهم ترین اصول اخلاقی ایشان تواضع در برابر همسر و پذیرش امامت، ولایت و سیادت ایشان بود.زنان امروز با پیروی از آداب همسر داری حضرت فاطمه (س) می توانند  در محیط خانه  احترام لازم را به همسر قائل باشند البته باید تاکید کرد که  مردان نیز  باید نسبت به خانم ها رعایت رفتار و گفتار را داشته باشند . احترام متقابل باشد.

وی ادامه داد: نکته دوم در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) علم و معرفت بود. حضرت زهرا عالمه بودند؛ اهل مطالعه، کتاب، تفسیر و احادیث اخلاقی ؛ علوم را فرا می گرفتند   و به دیگران نیز تعلیم می‌دادند.

غرویان اضافه کرد: نکته سوم عبادت و اخلاص ایشان بود. به هر حال بندگی خدا را می‌کردند و اهل عبادت بودند؛ کسی که ارتباطش با خداوند برقرار است، در برابر مخلوقات خدا و انسان های دیگر نیز رعایت مسائل اخلاقی را می‌کند؛ این نیز از ویژگی های مهم حضرت زهرا (س) است؛ ایشان اهل شب زنده داری بودند، کسی که نیمه های شب بیدار شده و با خدای خود خلوت بکند، در روز نیز اهل معنویت خواهد بود.

این مدرس حوزه در پاسخ به این سوال که امروز روحانیت باید با نسل جوان چگونه برخورد کند تا به  اصولی اخلاقی حضرت  زهرا (س) نزدیک تر شده و دل به اخلاقیات ایشان بدهند  بیان کرد: شخصیت دادن یک اصل بسیار مهم است. به جوانان باید شخصیت داد، احترام گذاشت و فطرت آنها را بیدار کرد؛ دختران و پسران جوان ما امروز فطرتا پاک هستند و ما اگر به آنها شخصیت، نقش و میدان بدهیم ، مستعد توجه کامل  به اصول دینی هستند .

وی تصریح کرد: آزادی های لازم را باید به جوانان داد؛ تا بتوانند در عرصه علم، فکر و اندیشه ، نبوغ خود را به فعلیت برسانند؛ این افراد عمدتا علاقه مند به دین مذهبت و اخلاقیات خواهند بود. مهم ترین عنصر نیز شخصیت دادن به نسل جوان است.

  مدرس دانشگاه در پایان عنوان کرد: مسئله حجاب و عفت مسائلی فرهنگی است که با زور نمی توان نتیجه گرفت؛ مسائل فرهنگی باید بر اساس فکر، اندیشه و باور افراد انجام شود؛ باید نسل جوان ،خود به این باور برسند تا خودشان انتخاب کنند، عصر ما دیگر عصر برخورد های چکشی و تند نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز