شهردار تهران در پاسخ به برنا:

خواستار توجه دانشگاه تهران به مشکلات اجتماعی هستیم/ باید راهی برای حل مشکل ساکنین و دانشگاه تهران پیدا کنیم

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۱۷:۰۱:۱۶
کد خبر: ۸۱۷۱۶۰
خواستار توجه دانشگاه تهران به مشکلات اجتماعی هستیم/ باید راهی برای حل مشکل ساکنین و دانشگاه تهران پیدا کنیم
حدود ۲۰ سال طرح توسعه دانشگاه تهران امان شهروندان را بریده و منجر به اعتراض صدها تن از ساکنین منطقه ۶ شهرداری شده است؛ عدم اجرای این طرح سبب شده تا شهروندان از مراجع مختلف مطالبه جدی در این رابطه داشته اند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ هر ساله مبالغی به طرح توسعه دانشگاه تهران از سوی ارگان های مختلف اختصاص پیدا می کند و در این ۲۰ سال اقدامات انجام شده ی طرح، نشاط و زندگی از محله را زدوده چرا که ساکنین، حاضر به واگذاری خانه های خود به دانشگاه تهران با مبالغ طرح شده نیستند‌ در این رابطه خبرنگار برنا در اولین نشست خبری پیروز حناچی، شهردار تهران با اشاره به وضعیت نا مناسب اهالی ساکن طرح توسعه دانشگاه تهران، آخرین اقدامات مدیریت شهری برای حل این مشکل را جویا شد.

شهردار تهران در پاسخ به تعیین تکلیف طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: اجرای طرح های توسعه شهری و شهرسازی در هر صورت منافع فردی را در مقابل منافع جمعی قرار می دهد.

شهردار تهران افزود: مثلا دره ونک می تواند به مکان تفرجگاهی تبدیل شود تا مورد استفاده همه شهروندان قرار بگیرد.

حناچی با اشاره به طرح هایی مانند ده ونک که تکلیف‌شان مشخص نشده، اظهار کرد: ما در آنجا با ساخت و سازهایی مواجه هستیم که لزوما جنبه رسمی ندارد.

شهردار تهران تصریح کرد: در تقابل منافع شخصی و منافع جمعی،  بخشی از منافع عمومی اهمیت پیدا می کند و به اندازه تناسب می تواند مورد توجه قرار بگیرد که البته پاسخگوی منافع خرد هم هستیم.

حناچی در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران اظهار کرد: دولت منابعی را برای اجرای این طرح مشخص کرد و حدود ۶۰ درصد املاک تملک شده است.

شهردار تهران اضافه کرد: حدود ۲۰ درصد املاک مربوط به طرح توسعه دانشگاه تهران مربوط به حاکمیت است و تنها ۲۰ درصد باقیمانده املاک مربوط به مردم است.

وی در رابطه با اعتراض ساکنین طرح توسعه دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: علت اینکه این که مشکلات حاصل شده، این است املاک مردم در میان سایر مجموعه ها پخش شده است.

حناچی در خصوص حل مشکلات ساکنین منطقه ۶ گفت: با دانشگاه تهران مذاکره می کنیم تا جایی که می شود به مشکلات اجتماعی توجه داشته باشد.

شهردار تهران تصریح کرد:  از زمانی که منابع مالی قطع شده، مشکلات ساکنین طرح توسعه ایجاد شده است. باید راه هایی برای حل مشکل ساکنین و دانشگاه تهران پیدا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز