خرید و فروش گونه های جانوری در البرز ممنوع است

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۱۰:۰۸:۱۰
کد خبر: ۸۱۸۸۵۳
خرید و فروش گونه های جانوری در البرز ممنوع است
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت که خرید و فروش هر گونه جانوری در آستانه نوروز در این استان ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، فردین حکیمی نسبت به خرید وفروش گونه های جانوری در آستانه سال جدید توسط برخی مراکز پرنده فروشی و افراد سودجو هشدار داد.

وی اظهار داشت: هر ساله در ایام پایانی سال و در آستانه تعطیلات نوروز، برخی افراد فرصت طلب و سود جو با هدف تجارت غیر قانونی حیات وحش با ورود به زیستگاه های طبیعی، ضمن زنده گیری گونه های جانوری نادر و ارزشمند نظیر سمندر لرستانی(گونه در معرض خطر انقراض)، لاک پشت، مارآبی و ... اقدام به عرضه و فروش آن ها می کنند.

حکیمی ضمن ابراز تاسف از علاقه مندی برخی از شهروندان به نگهداری حیات وحش در منازل مسکونی، گفت: بر اساس قانون شکار و صید هر گونه زنده گیری حیات وحش جرم بوده و نگهداری آن ها در محیط های بسته و خانگی نیز بقاء نسل گونه های جانوری را با تهدیدات و صدمات جبران ناپذیری مواجه خواهد کرد.

وی به تمام متصدیان پرنده فروشی ها و مراکز نگهداری و خرید و فروش حیوانات وحشی یا افرادی که مبادرت به این کار می کنند هشدار داد از هر گونه عرضه و خرید و فروش گونه های جاوری وحشی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی توسط بازرسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. 

حکیمی گفت: تمام پرنده فروشی ها و مراکز نگهداری موقت حیات وحش در طول سال به صورت مستمر توسط کارشناسان حیات وحش و مامورین یگان حفاظت استان مورد پایش قرار می گیرند و همواره تذکرات لازم در خصوص ممنوعیت خرید فروش گونه های جانوری داده شده و این موضوع در سال جاری با شدت بیشتری در حال انجام است.

وی با اعلام شروع به کار تیم های گشت سیار در تمام شهرهای استان، گفت: در طول 2 هفته اخیر شاهد چندین مورد تخلفات خرید و فروش گونه های جانوری به یژه گونه های سایتیس در مراکز عرضه پرندگان زینتی بوده ایم.

وی اضافه کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

حکیمی از شهروندان وعلاقه مندان به حیات وحش خواست ضمن خودداری از خرید گونه های جانوری، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به اطلاع ادارات محیط زیست برسانند و یا با شماره تلفن های 32504962، 32228392، 32523025، و 1540 تماس حاصل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز