معاونت فرهنگی شهرداری تهران ایرانیان را به تهران دعوت کرد ؛

عید به تهران بیایید / پایتخت, نوروز امسال شاد است

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۱۳:۲۶:۱۴
کد خبر: ۸۱۹۰۳۴
عید به تهران بیایید / پایتخت, نوروز امسال شاد است
جوادی یگانه گفت : تهران در نوروز زیباتر است و پیشنهاد می دهیم مردم در نوروز تهران بیایند و یا بمانند چرا که فضاهایی بسیاری وجود دارد که مردم ندیده اند و مشکلات گذشته مانند ترافیک و آلودگی هوا را ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ،محمدرضا جوادی یگانه؛ معاون فرهنگی شهرداری تهران در توضیح برنامه های این معاونت برای نوروز ۹۸ گفت: نوروز آغاز سال جدید است و بیشترین میزان انطباق با طبیعت در این تقویم وجود دارد و اگر حرفی برای گفتن داشته باشیم تجلیل نوروز است.

وی افزود: طی سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ عید نوروز با اعیاد قمری همراه شده و همزمانی دارد که فرصت خوبی برای تلفیق دو عید است معتقدیم بهترین تلفیق ها، گرامیداشت عید ایرانی و عید اسلامی است.

یگانه با اشاره به سنت های نوروز میان مردم عنوان کرد: دو سنت خانه تکانی و دید و بازدید در میام مردم برای نوروز اهمیت دارد؛ در شهرداری هم این سنت ها وجود دارد. تمیز کردن شهر از سوی معاونت خدمات شهری از جمله خانه تکانی است.

معاون شهردار تهران ادامه داد:  شهرداری تدارک میهمانی در شهر را هم دیده است تا مردم به همراه خانواده و میهمانان در پایتخت حضور داشته باشند.

یگانه با دعوت از مردم تهران برای بازدید از جاذبه های پایتخت گفت: از مردم تهران و سایر شهرها دعوت می کنیم به تهران  بیایند. تهران در نوروز زیباتر است و پیشنهاد می دهیم مردم در نوروز تهران بیایند و یا بمانند چرا که فضاهایی بسیاری وجود دارد که مردم ندیده اند و مشکلات گذشته مانند ترافیک و آلودگی هوا را ندارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به برنامه های نوروزی معاونت فرهنگی بیان کرد: برنامه اصلی ما در عید ۹۸، نوروزگاه است که بدین ترتیب ۱۳ نوروزگاه تدارک دیده شده است.

 یگانه با معرفی مراسم نوروزگاه در سال ۹۸ گفت:  کافه نیاوران، بوستان ملت، بوستان پلیس، میدان آزادی، بوستان هرندی، فلکه دوم نیروی هوایی، میدان نازی آباد، بوستان قائم، دریاچه شهدای خلیج فارس، اراضی عباس آباد، حرم مطهر و برج میلاد در زمره فضاهایی است که برنامه های نوروزی و نوروزگاه در آن انجام خواهد شد.

وی در خصوص برنامه های نوروزگاه اذعان کرد: هنرهای تجسمی، استیج، برنامه های عروسکی از جمله برنامه های نوروزگاه است که این برنامه ها از ۸ صبح تا ۱۱ شب این برنامه ها برگزار می شود.

یگانه تصریح کرد: بر اساس تجربه سال گذشته، نوروزگاه در پیاده راه بولوار کشاورز اجرا شد که تجربه موفقی بود و تجربه سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته است و امسال تکرار خواهد شد.

یگانه در خصوص ملاک های انتخاب نوروزگاه اذعان کرد: از جمله ملاک های انتخاب اهمیت مراکز فرهنگی آموزشی منطقه، قابلیت دسترسی بوسیله سیستم حمل و نقل، قابلیت مسدود شدن خیابان مجاور، میزان پارکینگ و حضور مردم از جمله ملاک های انتخاب مکان های نوروزگاه است.

وی در خصوص پیاده راه های نوروزی گفت: میدان صنعت، بوستان پلیس، بوستان ملت، بریانک، سی تیر، خیابان فروردین تا نبرد، خیابان ابوذر، بوستان ولایت، میدان مدرس تا ساعی، تهران سر تا بزرگراه لشکری، پیاده راه کشاورز، پیاده راه محور ولیعصر که خود دارای ۹ منطقه است، از جمله پیاده راه های نوروزگاه است.

یگانه با اشاره به مکان های گردشگری پایتخت اظهار کرد: برج میلاد پر مخاطب ترین مکان گردشگری تهران است که سال گذشته حدود ۱ میلیون مراجعه کننده داشتیم و برنامه برج میلاد برای بیش از ۱ میلیون گردشگر برای سال ۹۸ تدارک دیده شده است که طرح های مختلفی در این رابطه داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز