رئیس هیأت مدیره شنوایی بخشی شفا (بخشش) خبر داد:

ایران یکی از بزرگترین مراکز کاشت حلزون در دنیا / درمان ناشنوایی ۱۰ هزار نفر با کاشت حلزون

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۸:۱۰:۳۶
کد خبر: ۸۱۹۷۸۹
ایران یکی از بزرگترین مراکز کاشت حلزون در دنیا / درمان ناشنوایی ۱۰ هزار نفر با کاشت حلزون
رئیس هیأت مدیره شنوایی بخشی شفا (بخشش) با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین مراکز کاشت حلزون در دنیا است، گفت: ۱۰ هزار کاشت حلزون از سال ۷۲ به همت خیرین در کشور انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌دکتر محمد تقی خورسندی آشتیانی رئیس هیئت مدیره بخشش در همایش روز جهانی شنوایی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ مرکز کاشت حلزون در سراسر کشور وجود دارد و خدمات لازم را در این زمینه به بیماران ارائه می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه حذف هزینه کاشت حلزون بسیار بالاست و و  پروتز آن رقمی معادل ۸۰ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: خوشبختانه بخش اعظم این هزینه را دولت برای بیماران پرداخت می‌کند و تنها ۶ میلیون تومان آن توسط خانواده بیمار پرداخت می‌شود که حتی گاهی خیرین نیز به این بخش ورود یافته و این شش میلیون تومان نیز توسط آنها پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت مدیره بخشش با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار نفر از سال ۷۲ تا کنون در سراسر کشور کاشت حلزون به همت موسسه بخشش برای آنها انجام گرفته است، گفت: ایرانیکی از بزرگترین کشورهای کاشت حلزون دنیا به شمار می رود و جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این زمینه است.

 خورسندی آشتیانی گفت: به همت موسسه بخشش تاکنون اقدامات زیادی برای کمک به افراد ناشنوا و کم شنوا صورت‌گرفته و در زمینه پیشگیری از ناشنوایی نیز برنامه‌های وسیعی از جمله غربالگری و تست های ژنتیک برای خانواده ها انجام می‌شود.

 وی بیان داشت: در حال حاضر خیرین و پزشکان زیادی با موسسه بخشش همکاری داشته تا در جهت درمان و کمک به بیماران مشکل ناشنوایی و کم شنوایی  اقداماتی انجام شود و مسیری که در این موسسه پیش‌رفته است به راه علمی بوده که خوشبختانه با موفقیت های زیادی همراه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز