در گفتگو با رییس شورای شهرستان ری مطرح شد؛

شهرری هتل ندارد/ امتیاز ویژه شهرداری برای سرمایه گذاران هتل ساز

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۵:۴۲:۱۰
کد خبر: ۸۲۱۳۸۸
شهرری هتل ندارد/ امتیاز ویژه شهرداری برای سرمایه گذاران هتل ساز
خلیل آبادی گفت: اگر توافق لازم با مالکان صورت بگیرد ، قصد داریم خانه های قدیمی اطراف حرم را به شکل کاروانسرا در آورده تا برای اسکان زائران استفاده شود .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛ شهرری یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که قدمت آن به بیش از 1000 سال می‌رسد. در این شهرستان مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و چند تن از امامزاده ها وجود دارد که باعث شده است به عنوان قبله تهران شناخته شود  اما این شهرستان که بسیار زائر پذیر است؛هیچ هتل و مهمانسرا ندارد. در همین رابطه با یکی از اعضای شورای شهر تهران به گفت‌وگو نشسته ایم.

حسن خلیل آبادی، رییس شورای شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ درباره اینکه چرا  شهرری هتل ندارد مطرح کرد:  هتلی در ضلع شرقی حرم حضرت عبدوالعظیم (ع) و  هتلی دیگر  در منطقه دولت آباد شهرستان ری در حال ساخت است. در خصوص ساخت هتل و مهمانسرا باید از حضور بخش خصوصی استفاده کرد و شهرداری نیز امتیازها و امکاناتی را برای  افرادی که قصد ساخت چنین مراکزی را دارند در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم هتلی که در ضلع شرقی حرم و آن هتلی که در دولت آباد در حال احداث است؛ بتوانند  بخشی از مشکلات اقامتی مسافران را در شهرری را حل کنند. گفتنی است که ما به دنبال آن هستیم تا در بعضی از روستاهای شهرستان نیز بومگردی را احیا کنیم .

خلیل آبادی در پاسخ به این سوال که یکی از دو هتلی که نام بردید پروژه، هتل واقع در ضلع شرقی حرم حضرت عبدوالعظیم (ع) است که مدت هاست غیر فعال شده است اظهار کرد: با توجه به اینکه، این پروژه مربوط به خدمات عمومی و گردشگری است؛ شهرداری مانع این پروژه نشده است ، سازندگان بابت احداث این هتل به شهرداری بدهکار هستند؛ اما به دلیل اینکه سازنده این هتل با آستان حضرت عبدوالعظیم (ع) قرارداد دارد، باید آستان توضیح دهد، که چرا ساخت و ساز این هتل متوقف شده است؛ اگر از طرف شهرداری، جلوی فعالیت این هتل گرفته شده باشد حتما ما پیگیری می‌کنیم تا این مسئله حل شود.

عضو شورای شهر تهران در خصوص اینکه چرا در این همه سال بخش خصوص برای هتل سازی در این منطقه  ورود پیدا نکرده است پاسخ داد: به دلیل اینکه شهرستان ری به تهران نزدیک است افرادی که برای تفریح و زیارت می‌آیند معمولا برای اسکان به  تهران می‌روند؛ البته در منطقه دولت آباد که منطقه ای عرب نشین است، عراقی ها معمولا برای اقامت از آنجا استفاده می‌کنند.

حسن خلیل آبادی خبر داد:  طرحی در دست اقدام داریم که اگر بتوانیم با مالکان اطراف حرم به توافق برسیم آن را اجرایی خواهیم کرد .

وی در خصوص جزئیات این طرح گفت : اگر توافق لازم با مالکان صورت بگیرد ، قصد داریم خانه های قدیمی اطراف حرم را به شکل کاروانسرا در آورده تا  برای اسکان زائران استفاده شود .

خلیل آبادی  در پایان افزود:  اعلام میکنیم  هرکسی می‌خواهد در  حوزه هتل سازی در شهرری سرمایه گذاری کنند، شهرداری و فرمانداری به آنها کمک خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز