قادریان مطرح کرد ؛

هیچ الگو واحد و کلید طلایی برای حل مشکلات تمام روستاهای کشور وجود ندارد

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۱:۲۷:۳۳
کد خبر: ۸۲۳۲۹۷
هیچ الگو واحد و کلید طلایی برای حل مشکلات تمام روستاهای کشور وجود ندارد
همزمان با اختتامیه نخستین گردهمایی تخصصی کارگزاران طرح ملی رستا که در خصوص ایجاد رونق، ساماندهی و تعالی اشتغال روستایی برگزار شده است، نشست خبری ای هم با حضور اصحاب رسانه و مدیرعامل موسسه رستا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قادریان، معاون اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و مدیرعامل موسسه رستا در جمع خبرنگاران گفت: رستا علی رغم مدل‌های مشابهی که در کشور به عمران و توسعه کشور می‌پرداخت چند نکته را در سال شروع خود مدنظر داشت.

وی تصریح کرد: هیچ الگو واحد و کلید طلایی برای حل مشکلات تمام روستاهای کشور وجود ندارد .

وی ادامه داد: همکاران ما مطالعات گسترده‌ای در روستاهای مختلف برای بررسی ظرفیت های هر روستا انجام دادند. مردم نیز در بررسی و پیاده سازی این طرح نقش اصلی را داشتند.

قادریان تاکید کرد: ما خود را متولی مطلق پیشرفت روستاها نمی‌دانیم و فقط نقش یاری رساندن به مردم را داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح رستا در مرحله بررسی و ابتدای پیاده سازی قرار دارد، گفت: به زودی رستاها در سراسر کشور گسترش می‌یابند.

مدیرعامل رستا درباره شناسنامه محصولات رستا، گفت: محصولات تولیدشده در این طرح همگی واجد شناسنامه‌هایی هستند که توضیحات کامل درباره آن محصول و روستا را در آن ثبت شده است.

قادریان با تاکید بر اینکه اقتصاد روستا اساسا مستقل و بی ارتباط با اقتصاد شهر نیست، افزود: نتیجه بررسی زنجیره تولید تا فروش و حتی صادرات محصولات ما نشانگر عدم وجود مهارت کافی مردم روستاست که بدون شک شهرهای کشور به افزایش مهارت روستاییان کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد: البته ما معتقدیم خارج از روستا هیچ کمک موثری صورت نمی گیرد و مردم روستا باید از ابتدا حضور داشته باشند. صاحب کارهای صورت گرفته در روستا خود مردم روستا اند و ما فقط در کنار آنها هستیم تا دانش های مورد نیاز آنها را در این زمینه افزایش دهیم.

وی همچنین گفت: در تمام استان‌های کشور و در ۴۰۰ روستا این طرح اجرا شده است.

قادریان درباره تاثیر طرح رستا بر اقتصاد خانواده‌ها خبر داد: طی یکسال ۳۲۰۰ خانوار روستایی، ۳ میلیون تومان افزایش درآمد داشته‌اند.

 

نظر شما