عضو شورای شهر کرج در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا مطرح کرد؛

رسیدگی ویژه شورای شهر کرج به وضعیت کودکان زباله گرد هراتی / فعالیت غیر مجاز تفکیک زباله توسط کودکان کار در کرج

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۶:۰۱:۱۴
کد خبر: ۸۲۴۸۵۱
رسیدگی ویژه شورای شهر کرج به وضعیت کودکان زباله گرد هراتی  / فعالیت  غیر مجاز تفکیک زباله توسط کودکان کار در کرج
محمد حسین خلیلی گفت: در محدوده هایی از سطح شهر مثل آق تپه، کیان مهر، سهرابیه، اکبر آباد و حاشیه قزلحصار فعالیت های غیر مجاز تفکیک زباله توسط آسیب دیدگان اجتماعی و کودکان کار انجام می‌شود که اغلب ساکنین محلاتی مثل مهدی آباد، ملک آباد و .... هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ فریاد های خاموش کودکان زباله گرد در اتاقک های سیاه، به فاجعه‌ای بیخ گوش پایتخت تبدیل شده است؛ یک تراژدی تکان دهنده که برخی از مسئولان خواسته یا ناخواسته چشم برآن بسته اند! فریادهایی که در اتاقک ها و کانکس هایی پر از اشک و آه های کودکانه خاموش می مانند! گریه‌های کودکانه ای که به جای آغوش مادر به زیر پتوها و تکه پارچه ای پناه می برند! و نگاه های وحشت زده ای که هر روز و هر شب بارها و بارها تکرار می شوند  

گروه اجتماعی خبرگزاری برنا بعد از انتشار این گزارش، در تماس با دو تن از اعضای شورای شهر کرج و یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  به واکاوی داستان کودکان زباله گرد کرج پرداخت؛ کودکانی که علاوه بر کار و سختی هایی که متحمل می‌شوند مورد سو استفاده و تعرض نیز قرار می‌گیرند.

کودکانی که با دردهایشان بزرگ شده و گویا هیچ فریاد رسی وجود ندارد تا آن ها را از این منجلاب در آورد، سو استفاده هایی که تا کنون از آنها شده است، زخم هایی بر پیکر کوچک آنها انداخته که شاید تا مدت ها خوب نشود.

در این میان محمد حسین خلیلی اردکانی رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج بعد از مطلع شدن از وضعیت این کودکان  پیگیر این مسئله شده و در ادامه نتیجه را اینگونه به خبرنگار برنا گفت: تعدادی  محل هایی را که در آن تفکیک زباله انجام شده است را بازدید کرده‌ایم و مشاهده شده است تعدادی کودک اتباع خارجی ( افغانستانی ) به همراه برادر و یا اقوام نزدیک خود به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند.

او افزود: هماهنگ شده است که هرچه سریع تر این مسئله تعیین تکلیف بشوند و این کودکان کار را رها کرده و محل را ترک کنند؛ انشالله در هفته جاری به صورت جدی پیگیری خواهیم بود  و گزارش آن را ارسال خواهیم کرد.

اردکانی بیان کرد: در محل حلقه دره و کارخانه کنپوست هیچ کودک و نوجوانی مشاهده نشد؛ با این حال بازدید کلی از وضعیت و مشکلات آنان را خواهیم داشت.

رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج اظهار کرد: در محدوده هایی از سطح شهر مثل آق تپه، کیان مهر، سهرابیه، اکبر آباد و حاشیه قزلحصار فعالیت های غیر مجاز تفکیک زباله توسط آسیب دیدگان اجتماعی و کودکان کار انجام می‌شود که اغلب ساکنین محلاتی مثل  مهدی آباد، ملک آباد و .... هستند.

او ادامه داد: این خانواده ها از شرایط سختی برخوردار هستند و بیشتر آنها بیکار هستند بنابر این جلوگیری از فعالیت آنها از جمله کارهایی  است که بسیار سخت است.

 محمد حسین خلیلی اردکانی  در پایان اذعان کرد: موضوع کودکان کار به ویژه اتباع خارجی به قدر زیادی پیچیده است و سالهاست که کمیته هایی در استانداری، فرمانداری و دستگاه های اجرایی در این زمینه فعالیت می‌کنند اما نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

4

3

1

2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز