وضعیت بارش‌های کشور در بهار ۹۸

۱۳۹۷/۱۲/۲۹ - ۰۸:۲۶:۴۱
کد خبر: ۸۲۶۱۲۰
وضعیت بارش‌های کشور در بهار ۹۸
سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی گفت: میانگین بارش کشور در بهار ۱۳۹۸ در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه خبر برنا ؛ سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی گفت: میانگین بارش کشور در بهار ۱۳۹۸ در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

ایمان بابائیان  اظهارکرد: میانگین بارش فصل بهار در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود. انتظار می‌رود که بارش‌ها در فروردین در اغلب نقاط کشور نرمال و در اردیبهشت در مناطق شمال، شمال غرب و حاشیه زاگرس قدری بیش از نرمال باشد.

وی در مورد وضعیت دمایی کشور طی ماه‌های آینده گفت: میانگین دمای سه ماه آینده در استان‌های حاشیه البرز مرکزی و مناطق غربی تا یک درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

به گفته سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی، در خردادماه ۹۸ میانگین دمای هوا بین یک تا دو درجه بیش از نرمال خواهد بود که بیشترین افزایش دما در استان‌های حاشیه البرز مرکزی و غربی رخ خواهد داد.

بابائیان ادامه داد: میانگین بارش سال زراعی کشور از ابتدای مهر تا ۲۶ اسفندماه ۹۷، ۱۸۹.۶ بود که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری را نشان می‌دهد و نسبت به میانگین بلندمدت کشور ۱۷.۶ درصد افزایش یافت.

سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی در پایان گفت: امیدواریم با بارش‌های قابل توجه تا پایان اسفند در سطح کشور، بخشی از کمبود بارش استان‌های جنوب شرقی کشور جبران شود.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه (۲۷ اسفند) سحر تاجبخش - رئیس سازمان هواشناسی - در آخرین نشست خبری سال ۹۷ در مورد وضعیت بارشی کشور گفته بود: شرایط آبی کشور به‌ویژه از بهار سال قبل بهتر شده و بارش‌ها افزایش یافته است. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم در بهار امسال بارش‌ها در حد نرمال یا بالاتر از نرمال باشد.

در کل سال زراعی پیش‌ رو وضعیت بارشی و به تبع آن شرایط آبی کشور مساعد خواهد بود اما این بارش‌ها مشکل خشکسالی کشور را حل نخواهد کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه