#نوروز۹۸

ابتکار: همه سختی‌ها و تاریکی تمام می‌شود/ زنان روستایی وارد عرصه گردشگری شوند/ ایجاد اشتغال و کارآفرینی هدف سال ۹۸ معاونت زنان

۱۳۹۸/۰۱/۰۱ - ۱۱:۱۰:۴۹
کد خبر: ۸۲۶۱۲۲
ابتکار: همه سختی‌ها و تاریکی تمام می‌شود/ زنان روستایی وارد عرصه گردشگری شوند/ ایجاد اشتغال و کارآفرینی هدف سال ۹۸ معاونت زنان
معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور در گفتگو با خبرگزاری برنا گفت: زنان روستایی وارد عرصه گردشگری شوند.

معصومه ابتکار، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا ضمن تبریک عید نوروز و آغاز سال 1398 با بیان اینکه امیدوارم سال خوبی، توأم با خوشبختی، سلامتی و موفقیت برای شما هموطنان باشد، گفت: امید که در  سال جدید  با تحول به سمت بهبود و اصلاح مشکلات گام برداریم و آنها را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم برای کشور و خانواده خود مفید واقع شویم.

ابتکار با بیان اینکه بهار فصل تغییر و زنده شدن مجدد طبیعت است اظهار کرد: امیدوارم از این طبیعت زیبای خداوند درس گرفته و زندگی جدیدی را از درون خود و خانواده شروع کنیم؛ جامعه ما استعدادها و توانمندی های زیادی دارد بنابر این جوانان عزیز ما هرگز نباید دچار یأس و ناامیدی شوند. بهار به ما این درس را می دهد که همه سختی‌ها و تاریکی ها و دشواری ها تمام می‌شود و تا زمانی که بهار و امید در زندگی ما وجود دارد ان‌شاءالله بتوانیم در زندگی و سال 1398 این تغییرات را دنبال کنیم.

ابتکار در خصوص اینکه عملکرد معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری در سال گذشته چگونه بود چنین  بیان کرد: برای اصلاح قوانین و مقررات مربوط به زنان کارهای خوبی انجام شد؛ یک لایحه مربوط به تابعیت حاصل  ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تقدیم مجلس شد که این لایحه در دولت بالاخره بعد از مدت‌ها تصویب و در دستور کار مجلس است.

معاون رئیس جمهور افزود: امیدواریم لایحه تأمین امنیت زنان برابر خشونت نیز، مراحل خود را با سرعت طی کند و موانع دیگری برای آن رخ ندهد. چند لایحه دیگر در دستور کار دولت است که یکی از آنها، لایحه اصلاح قانون مدنی درباره طلاق است. یک لایحه در مورد زنان سرپرست خانوار و کارگاه‌هایی است که زنان سرپرست خانوار را در آن به کار می‌گیرند تا از معافیت‌هایی برخوردار شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه لایحه‌ای برای برابری دیه در حال تدوین شدن است اذعان کرد: تمامی این لوایح با کار حقوقی انجام شده و چند لایحه دیگر نیز در پیش داریم؛ ان‌شاءالله این لوایح نوید تحولات خوبی را در بحث قوانین مربوط به زنان و خانواده دربر خواهد داشت.

معصومه ابتکار درباره خبرهای خوب 1398 گفت: اشتغال و کارآفرینی یکی از محورهای مهم فعالیت‌های ما در معاونت زنان و دولت است. با همکاری دستگاه‌های مختلف مثل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های دیگر طرح‌های خوبی را برای موضوع مهارت آموزی، مهارت های کسب و کار، موضوع تأمین مالی، مسأله حل مشکلات مربوط به تضمین‌ها و همین طور توجه ویژه به بحث استفاده زنان از فناوری‌های اطلاعات، آی تی و اینترنت برای آموزش و بازاریابی است.

او در پایان گفت: امیدواریم فرصت‌های خوبی برای دختران عزیز ما فراهم شود تا از طریق استارت آپ‌ها و شهرداری‌ها به توانمندی‌های خود پی ببرند و همچنین زنان روستایی با توانمندی‌های خود در بحث گردشگری و صنایع دستی وارد شوند تا از  جاذبه‌هایی که در روستاها وجود دارد استفاده کنیم و به آنها برگردیم و از هنر و محصولات کشاورزی روستاها بتوانیم برای  معیشت مردم و خانواده‌هایمان استفاده کنیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه