برنامه‌های ویژه پلیس برای تامین آرامش شهروندان

۱۳۹۷/۱۲/۲۹ - ۱۲:۳۸:۰۹
کد خبر: ۸۲۶۱۸۴
برنامه‌های ویژه پلیس برای تامین آرامش شهروندان
فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر، با اشاره به فرا رسیدن سال نو، برنامه‌های ویژه پلیس برای تأمین نظم و آرامش شهروندان در تعطیلات نوروزی را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر، با اشاره به فرا رسیدن سال نو، برنامه‌های ویژه پلیس برای تأمین نظم و آرامش شهروندان در تعطیلات نوروزی را تشریح کرد.

سردار محمد شرفی، با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده و آمادگی عملیاتی همه جانبه پلیس پیشگیری ناجا برای تأمین امنیت هموطنان در ایام نوروز، گفت: برای بازدهی هرچه بیشتر طرح‌های انتظامی جلسات هماهنگی زیادی با نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله شهرداری، اورژانس، آتش‌نشانی، وزارت راه و سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مانند راهداری و … برگزار شد تا در جریان یک همکاری کارآمد بتوانیم امنیت عمومی مردم و مسافران را به خوبی تأمین کنیم.

وی افزود: در جریان این مأموریت بسیار بزرگ که از روزهای پایانی سال جاری آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت، بیش از ۷۰ درصد از کارکنان پلیس پیشگیری شرکت داشته و به صورت شبانه‌روز در راستای تأمین امنیت داخلی کشور تلاش خواهند کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: در کنار کارکنان پایور پلیس، نزدیک به ۵۵۰۰ نفر از پلیس‌های افتخاری و نیروهای بسیج و همچنین بیش از ۲۵ درصد از نگهبانان مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا با در اختیار داشتن نزدیک به ۳۵۰ خودرو و ۵۵۰ موتورسیکلت در هماهنگی کامل یاری‌رسان پلیس در برقراری نظم و ارائه خدمت به شهروندان خواهند بود.

وی افزود: به دلیل اهمیت ایستگاه‌های بازرسی در ارائه خدمت و احساس امنیت هموطنان عزیز، علاوه بر فعالیت شبانه روزی تمامی ایستگاه‌های بازرسی ثابت در محل، حدود ۸۰۰ ایستگاه بازرسی موقت و سیار نیز در ایام نوروز برای نقاط مختلف از جمله ورودی و خروجی شهرها پیش‌بینی شده که در طول تعطیلات آماده خدمت‌رسانی و راهنمایی به مسافران نوروزی بوده و پوشش امنیتی – انتظامی مورد نظر پلیس پیشگیری را در سراسر نقاط و راه‌های کشور برقرار خواهند کرد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در کنار ایستگاه‌های بازرسی ثابت و سیار بیش از ۱۷۰۰ کانکس با هدف خدمت‌رسانی کارآمدتر و حضور پرشتاب‌تر نیز پیش‌بینی شده که در نقاط حساس شناسایی شده داخل شهرها و در مکان‌هایی که نیاز به استمداد فوری پلیس، راهنمایی شهروندان‌، تسهیل دسترسی مسافران نوروزی به پلیس است مستقر و به انجام وظیفه خواهند پرداخت.

فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر با تاکید بر اینکه انجام گشت‌های انتظامی در تمام سطوح تأثیر بسیاری در پیشگیری از وقوع جرایم و برقراری نظم و امنیت در سطح کشور داشته و این اثر در تعطیلات نوروزی که با مسافرت‌های بسیار و خالی ماندن منازل شهروندان برای مدت طولانی همراه است نمودی دوچندان خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به این اصل انکار ناپذیر، پلیس پیشگیری گشت‌های خود را در بخش‌های کلانتری، پاسگاه و یگان‌های امداد به صورت خودرویی، موتوری و پیاده سامان داده است.

سردار شرفی ادامه داد: پلیس پیشگیری ناجا با ۸ هزارگشت خودرویی، ۲۵۰۰ گشت موتوری و ۳ هزار پاس پیاده در سراسر کشور در طول تعطیلات نوروز امنیت و آسایش را برای شهروندان تأمین خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر مجموعه پلیس پیشگیری ناجا، یگان‌های حفاظت سازمان‌های مختلفی در زیرمجموعه این پلیس قرار دارند که هر یک از آنها نیز مأموریت‌های متنوعی در رابطه با تعطیلات نوروزی اجرا می‌کنند و به صورت خلاصه می‌توان گفت که در برخی یگان‌ها مانند یگان حفاظت سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها حضور گسترده‌ای در ایام نوروز خواهیم داشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه پلیس با تمام توان و در تمامی نقاط کشور پاسدار آسایش و امنیت هموطنان در ایام نوروز خواهد بود، اظهار کرد: امیدواریم مردم عزیز نیز پلیس را به عنوان خدمتگزار صادق خود در انجام وظایف محوله یاری کنند تا شاهد روزهایی شاد با بیشترین سطح امنیت برای همه ایرانیان باشیم.

 

نظر شما