با تغییر ساعت رسمی ، ساعت پرواز‌ها و حرکت قطار‌ها تغییر نمی‌کند

۱۳۹۷/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۹:۰۲
کد خبر: ۸۲۶۱۹۳
با تغییر ساعت رسمی ، ساعت پرواز‌ها و حرکت قطار‌ها تغییر نمی‌کند
هموطنانی که قصد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای نوروزی خود را دارند، بدانند که مرجع زمان حرکت قطارها، اتوبوس و پرواز هواپیماها، ساعت رسمی کشور است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌هموطنانی که قصد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای نوروزی خود را دارند، بدانند که مرجع زمان حرکت قطارها، اتوبوس و پرواز هواپیماها، ساعت رسمی کشور است.

ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می شود و در ساعت 24 روز سی ام شهریور به حال سابق برگردانده می شود.

بر این اساس، شرکت حمل و نقل ریلی رجا روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور از ساعت 24 اول فروردین 1398، همه قطارهای مسافری رجا طبق ساعت رسمی کشور حرکت می‌کنند .

این شرکت از هموطنان خواست به دلیل نبود امکان تامین جا برای جاماند‌گان از قطار و برای انجام امور مربوط به کنترل بلیت، طوری برنامه‌ریزی کنند که یک ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه راه‌آهن حاضر باشند.

مسافران در طول سفر با قطار باید شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر را همراه و در دسترس داشته باشند تا در صورت درخواست مأموران، آن را ارائه دهند.

این شرایط برای ساعت حرکت هواپیماها و اتوبوس ها نیز وجود دارد و پس از تغییر ساعت رسمی کشور، همچنان پروازها و اتوبوس ها طبق برنامه و زمان درج شده در بلیت‌ها انجام می‌شود.

بر این اساس لازم است مسافران پروازهای داخلی و خارجی ضمن تنظیم ساعت خود با ساعت رسمی کشور برنامه‌های خود را بر اساس زمان درج‌شده در بلیت‌های هواپیما انجام داده و در فرودگاه‌ها حضور یابند.

 

نظر شما
پرونده ویژه