آخرین وضعیت ارتباطی استان گلستان پس از وقوع سیل گسترده

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۱:۰۰:۳۰
کد خبر: ۸۲۶۶۸۲
آخرین وضعیت ارتباطی استان گلستان پس از وقوع سیل گسترده
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اعلام کردبه جز منطقه دوزین، شهرستان مینودشت وضعیت ارتباطات در سایر بخش های استان گلستان مشکل خاصی ندارد در این مناطق به دلیل ارتفاع بالای برف و رانش شدید مسیر، دسترسی به ایستگاه مخابراتی میسر نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ محمد احمدی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: پس از بارش شدید باران و وقوع سیل در استان گلستان به دلیل وسعت توفان و قطع سراسری شبکه برق در اوج طوفان، بخش هایی از  شبکه ارتباطی چند ساعتی در نقاط مختلف با اختلالاتی مواجه شد که بلافاصله با تلاش شبانه روزی اپراتورها و فعال کردن سایت ها با دیزل های پرتابل و همچنین وصل دوباره شبکه برق، وضعیت کلی شبکه ارتباطی در استان گلستان به حالت عادی برگشت بطوریکه می توان گفت که هم اکنون در استان گلستان جز یک منطقه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه دوزین استان گلستان به دلیل حجم بالای برف، وقوع سیل و همچنین رانش زمین در امتداد جاده دسترسی به این منطقه و روستاهای اطراف آن، امکان دسترسی به سایت های ارتباطی این منطقه را پیدا نکردیم تا با مشکل قطع ارتباطات روبرو باشند.

احمدی با اشاره با انجام هماهنگی ها و پیگیری های وزیر ارتباطات برای اعزام نیروهای امدادی از طریق بالگرد، اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و 800هزار نفری استان گلستان، تنها ارتباطات منطقه دوزین و روستاهای اطراف آن جمعیت حدود 30هزار نفری را شامل می شود، کماکان قطع است و امیدواریم با هماهنگی به عمل آمده در سطح وزیر ارتباطات، نیروهای امدادی را از طریق بالگرد به منطقه اعزام کنیم تا نسبت به رفع خرابی سایت مخابراتی  منطقه اقدام شود.

 

*پیش بینی وقوع سیل در آق قلا کارساز بود

 

این مقام مسوول همچنین در مورد آخرین وضعیت ارتباطی شهرستان آق قلا بعد از وقوع سیل تصریح کرد: بعد از شروع بارندگی و سیل از بامداد 28 اسفند و ادامه آن تا روز بعد، آب سرریز شده سدها دیشب به منطقه آق قلا رسید که خوشبتانه به دلیل پیش بینی انجام شده در ستاد بحران، وقوع این سیل تلفاتی جانی در پی نداشت. هرچند خسارت های سنگینی به مناطق کشاورزی و مسکونی مردم وارد آمده است.

مدیرکل ارتباطات استان گلستان با اشاره به بازدید امروز (جمعه دوم فروردین) خود از منطقه آق قلا و بررسی وضعیت ارتباطات منطقه خاطرنشان کرد: بعضی از سایت های ارتباطی این منطقه در زمان وقوع سیل، به دلیل بالا آمدن آب و قطعی برق، از دور فعالیت خارج شدند که در کمترین زمان به شبکه بازگشتند تا مردم شهرستان آق قلا و روستاهای اطراف آن مشکل ارتباطی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده که سیل تا ساعاتی دیگر به شهرستان گمیشان می رسد، از برگزاری جلسات ستاد بحران در همین ارتباط خبر داد و افزود: در شهرستان گنبد نیز به دلیل بالا آمدن آب، برق مناطقی بالاجبار قطع شد اما سعی شد سایت های ارتباطی با استفاده از باتری ها و دیزل های پرتابل از  سرویس خارج  نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز